خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/04/20 - 12:38
  • زمان مطالعه : 12 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
گزارش 2 روزه سفر دکترلاریجانی به قم؛

از دیدار با پیشکسوتان ورزش پهلوانی تا بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم/ دیدار با خانواده شهیدان مرادی و احمدی

رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر 2 روزه به استان قم با گروه های مختلف دیدار و از کارخانجات صنعتی و پروژه‌های در حال ساخت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی روزهای سه شنبه و چهارشنبه (19 و 20 تیرماه) به قم سفر کرد و در روز اول با گروه‌های مختلف دیدار کرد که مشروح دیدارها به شرح زیر است:



سازمان نظام صنفی کشاورزی پیش‌نویس طرح آمایش کشاورزی را تهیه کند



اعضای شورای مرکزی سازمان نظام صنفی کشاورزی و هیئت مدیره سازمان نظام صنفی کشاورزی استان قم سه‌شنبه (۱۹ تیرماه) با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.



رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار اظهار داشت: حضور نمایندگان صنف کشاورزی در مراکز تصمیم‌گیری این حوزه می‌تواند کیفیت تصمیم‌گیری‌ها را افزایش دهد.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نظام صنفی کشاورزی نهادی مدنی در حوزه کشاورزی است که می‌تواند به دولت و مجلس مشورت دهد.



دکتر لاریجانی گفت: سازمان صنفی کشاورزی می‌تواند پیش‌نویس طرح آمایش کشاورزی متناسب با مختصات سرزمینی را تهیه و به مجلس شورای اسلامی ارائه کند تا این طرح به نتیجه برسد.



بیمه قالیبافان مورد توجه ویژه تأمین اجتماعی قرار گیرد



مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم و معاونان وی، سه‌شنبه (۱۹ تیرماه) با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند و گزارشی از عملکرد خود را ارائه دادند.



رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار بر تقویت بخش درمان تأکید کرد و گفت: باید بیمه قالیبافان مورد توجه ویژه سازمان تأمین اجتماعی قرار گیرد.



بازاریان در مسائل مختلف آگاهانه و با تدبیر عمل کردند/ مشکلات اصناف بررسی شود



استاندار قم و اعضای هیات رئیسه اتاق اصناف مرکز قم سه‌شنبه (۱۹ تیرماه) با دکتر علی لاریجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.



دکتر لاریجانی در این دیدار پس از استماع گزارش رئیس اتاق اصناف مرکز استان قم و استاندار، اظهار داشت: مشکلات اصناف به خصوص نانوایان را بررسی کرده و نظر استانی را بیان کنید شاید مدل مناسبی برای حل مشکلات مشابه در کشور شود.



رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از زحمات اتاق اصناف مرکز استان قم که در فراز و فرودها با بصیرت عمل کرده است، تشکر می‌کنم، بیان کرد: بازاریان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش مثبتی داشتند و بازاریان تهران نیز همین گونه‌اند ولی عده‌ای دخالت کردند.



وی با اشاره به اینکه باید مشکلات اصناف را حل کرد، افزود: بازاریان در مسائل مختلف آگاهانه و با تدبیر عمل کرده‌اند و این روند باید ادامه پیدا کند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتاق اصناف مرکز قم باید مشکلات اصناف را بررسی کرده‌ با استاندار قم در میان بگذارند، گفت: ما نیز تلاش می‌کنیم تا مشکلات اصناف مرتفع شود.



صادقی استاندار قم نیز پیش از سخنان دکتر لاریجانی اظهار داشت: با توجه به موج سواری گروه‌های نفاق و سرویس‌های خارجی نسبت به مطالبات مردمی دارند، در حوادث اخیر اتاق اصناف مرکز قم به خوبی عمل کرد و با کنترل مناسب، انجام توجیهات لازم و برقراری ارتباط با صنف‌های مختلف، مشکلی به وجود نیامد.



وی افزود: اصناف قم همواره نشان داده‌اند که در مسائل سیاسی پیشتاز هستند.



استاندار قم گفت: سال گذشته با کمک اتاق اصناف مرکز قم، ۲۱۰۰ واحد مجوز گرفتند و اعطای مجوز به ۱۸۰۰ واحد دیگر نیز در حال پیگیری است.



رادیو و تلویزیون باید برای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای برنامه تهیه کنند/ موانع بیمه مرشدها بررسی شود



پیشکسوتان ورزش پهلوانی زورخانه‌ای استان قم امروز (سه شنبه 19 تیرماه) با دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.



رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: شما پلهوانان سرمایه ایران هستید و از اینکه می‌بینم شما در قم با روحیه شاداب فعالیت می کنید بسیار خرسند هستم.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ورزش زورخانه‌ای هنر بسیار خوب و عمیقی است، بیان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای جسم، روح و جان را قوی می‌کند.



وی افزود: اشعاری که مرشد جوان قرائت کرد نشان می‌دهد که تا چه اندازه ورزش پهلوانی ما با فرهنگ اسلامی و خصوصیاتی معنوی عجین است.



دکتر لاریجانی با بیان اینکه در گذشته عیاران همیشه خصلت پهلوانی در آنها بروز داشت و لازم است که این فرهنگ را حفظ کنیم، ادامه داد: متأسفانه در زندگی مدرن  خیلی از مسائل از آن خصلت بومی خود خارج شده‌اند و باید این میراث ارزشمند را حفظ کرد و شما پیشکسوتان سرمایه هستید زیرا باید این میراث را به نسل‌های دیگر منتقل کنید که این امر وجهه خوبی برای ورزش کشور دارد.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصیت ورزش پهلوانی که همزمان روح را لطیف و جسم را قوی می‌کند در جای دیگری مشاهده نمی‌کنیم.



رئیس مجلس شورای اسلامی پیشنهاد یکی از ورزشکاران حاضر در جلسه در زمینه توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای را خوب توصیف کرد و گفت: رادیو و تلویزیون باید برای تبلیغ این ورزش برنامه تهیه کند و آموزش و پرورش نیز باید زمینه را برای آموزش دانش‌آموزان مهیا کنند؛ شهرداری‌ها نیز نباید برای تبلیغ ورزش پهلوانی پولی دریافت کنند.



دکتر لاریجانی توسعه ورزش پهلوانی در بوستان‌ها را نیز پیشنهاد خوبی دانست و اظهار داشت: ورزش باستانی با توجه به آهنگین بودن برای مردم جذاب است و کودکان، نوجوانان و جوانان را علاقمند می‌کند.



وی با بیان اینکه از محل بودجه 0.27 درصد باید برای توسعه ورزش زورخانه‌ای استفاده کرد، گفت: ورزش پهلوانی زورخانه‌ای سالم و ارزشمند است زیرا افراد با متدین و با معرفت پرورش می‌دهد.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی مثبت از خصلت‌های پهلوانی بیان کرد: باید بیمه مرشدهای ورزش پهلوانی زورخانه‌ای را بررسی کرده تا موانع این امر مشخص شود و اگر بتوان در کنار یکی از صندوق‌ها بیمه این قشر را در نظر گرفت می‌توان اقدامات مثبتی را انجام داد.



پس از ملاقات گروه‌های مختلف با دکترلاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با 2 خانواده شهید، دیدار و گفت‌وگو کرد.



خانواده شهدا در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران نقش موثر دارند



شامگاه (سه‌شنبه  ۱۹ تیرماه) دکترلاریجانی با خانواده شهیدان سعید و داوود احمدی دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به خانواده شهیدان احمدی، از خداوند می‌خواهم که عزت شما روز افزون باشد، اظهار داشت: خانواده شهدا در پیشگاه ملت ایران عزیز هستند و بر گردن همه ما حق دارید.



دکتر لاریجانی گفت: نقش خانواده شهدا در استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران موثر بوده است و از خدا می‌خواهم که سعادت دائم نصیبتان شود.



دکتر لاریجانی با خانواده شهیدان حافظ و هاشم مرادی دیدار کرد



دکتر علی لاریجانی  شامگاه سه‌شنبه ( ۱۹ تیرماه) با خانواده شهیدان حافظ و هاشم مرادی دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن آرزوی توفیق برای خانواده شهیدان مرادی، گفت: از خداوند مسئلت می‌داریم که شهدای شما را با اولیاء اللهی محشور کند.



شهید حافظ مرادی از شهدای همراه شهید چمران بوده و شهید هاشم مرادی در عملیات کربلای ۵ به درجه شهادت نائل شده است.



دومین روز سفر 2روزه دکتر لاریجانی به قم با بازدید از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم آغاز شد و با بازدید از کارخانجات صنعتی استان پایان یافت.



بازدید دکتر لاریجانی از موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم



دکتر علی لاریجانی امروز (چهارشنبه 20 تیرماه) در جلسه هیات امنای موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم حضور یافت.



همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی از مراحل ساخت موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم بازدید کرد.



دکتر لاریجانی طراحی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم را خوب ارزیابی کرد و از تلاش دست اندرکاران ساخت این پروژه قدردانی کرد.



دکتر لاریجانی از کارخانجات شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کرد



دکتر علی لاریجانی که به قم سفر کرده است امروز (چهارشنبه، 20 تیرماه) از کارخانه تولید شکلات مرداس قم در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل و برنامه‌های توسعه‌ای این کارخانه قرار گرفت.



سپس، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از شرکت شیمی آذرجام قم در شهرک صنعتی شکوهیه بازدید کرد و از نزدیک در جریان جزئیات برنامه‌های این شرکت قرار گرفت. شرکت شیمی آذرجام دارای 9 شرکت زیرمجموعه دانش بنیان است که رآکتورهای ضد خوردگی را تولید می‌کند.



همچنین دکتر لاریجانی از مجتمع آزمایشگاهی تخصصی شایان گستر آزما در شهرک صنعتی شکوهیه قم بازدید کرد و در جریان جزئیات کار و برنامه‌های توسعه‌ای و بخش‌های R&D این مجتمع آزمایشگاهی قرار گرفت.



مجتمع آزمایشگاهی تخصصی شایان گستر آزما آزمایشگاه همکار وزارت بهداشت و اداره کل استاندارد است.



در ادامه رئیس مجلس شورای اسلامی از کارخانه تشک رویال در شهرک صنعتی شکوهیه قم نیز بازدید کرد.



وزارتخانه ها نیازهای خود را از واحدهای تولیدی داخل تامین کنند/نگاه مناسبی به تکنولوژی های نو در واحدهای صنعتی قم وجود دارد



دکتر علی لاریجانی، امروز (چهارشنبه، 20 تیرماه) در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شکوهیه قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مجموعه صنعتی یکی از بخش های فعال در استان قم است که واحدهای صنعتی متنوعی در آن فعالیت دارند.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه در سال های اخیر همه توصیه ها بر این بوده است که استان قم از نظر صنعتی فعال تر شود، علاقمند بودم که شرکت های فعال را از نزدیک ببینم تا از مشکلات و پیش نیازهای توسعه آن ها مطلع شوم.



وی افزود: برخی واحدهای صنعتی که مورد بازدید قرار گرفت سرحال و بانشاط فعالیت می کردند و بسیاری از ایجاد کنندگان شرکت های صنعتی نیز از نسل جوان و افرادی متخصص هستند که با حساب و کتاب کار خود را شروع کرده و بخش های آرندی خود را فعال کرده اند به خصوص در تکنولوژی ها نو خیلی خوب کار شده و صادرات خوبی نیز دارند.



دکتر لاریجانی ادامه داد: این واحدهای صنعتی برنامه های توسعه ای خوبی را طراحی کردند که حتما باید بخش های مختلف آن ها را کمک کنند زیرا این واحدهای تولیدی می توانند پرسنل بیشتری را به کار گیرند و در زمینه تامین نیازهای کشور فعال تر عمل کنند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی از پیشنهادهایی که صاحبان واحدهای تولیدی قم در این بازدیدها مطرح کردند، گفت: برخی از آن ها پیشنهاد داشتند تا نیازهایی که اکنون وارد می شود را در داخل تامین کنند، اما این پیشنهاد بسیار خوب و سنجیده است زیرا در شرایط فعلی که موضوع تحریم ها نیز مطرح است باید اینگونه شرکت ها را مورد حمایت قرار داد تا بتوانند نیازهای داخلی را تامین کنند.



رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نسلی که اکنون فعال هستند بسیار زبده و انگیزه مند برای رفع نیازهای کشور کار می کنند.



وی افزود: با تغییر قیمت هایی که به وجود آمده زمینه خوبی برای صادرات فراهم شده که باید این تحریک را به وجود آورد و زمینه های صادرات را تسهیل کرد.



دکتر لاریجانی اظهار داشت: در این بازدیدها روحیه خوب و شادابی را برای کار دیدم، ان شاالله که این روحیه در بخش های دیگر نیز وجود داشته باشد و ما نیز پیشنهادهایی که در زمینه حمایت از واحدهای تولیدی مطرح شد را پیگیری می کنیم.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دغدغه های مطرح شده از سوی صاحبان واحدهای تولیدی قم گفت: دغدغه های آن ها این بود که به بخش های دولتی سفارش شود تا نیازهایی که از خارج کشور وارد می کنند را از داخل به خارج سفارش دهند که البته با توجه به شرایط پیش آمده وزارتخانه ها نیز به سراغ همین شرکت های داخلی می آیند ولی حتما به این وزارتخانه هایی که نام برده شد سفارش می کنیم تا برای تامین نیازهای خود به سراغ شرکت های فعال داخلی بیایند زیرا این کار باعث رشد استعدادهای داخلی و ایجاد اشتغال می شود.



دکتر لاریجانی با بیان اینکه باید بخش های دولتی را به سمت واحدهای تولیدی داخل سوق داد، اظهار داشت: بخشی از دغدغه های صاحبان واحدهای تولیدی نیاز به سرمایه گذاری برای توسعه است.



جوانان از طریق باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس با مفاهیم انقلاب اسلامی بیشتر آشنا می شوند



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی پیرامون اهمیت احداث باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس گفت: قم در انقلاب پیشگام بوده و در شرایط مختلف نیز همیشه آمادگی کامل برای دفاع از انقلاب داشته است.



وی با بیان اینکه 75 درصد مراحل ساخت باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس انجام شده است، افزود: این باغ موزه نقش مردم قم در انقلاب و دفاع مقدس را نشان می دهد که البته طراحی خوبی برای آن انجام شده و در اطراف آن نیز فضای سبز خوبی وجود دارد تا مردم بتوانند از آن استفاده کنند و با توجه به کمبود آمفی تئاتر در قم این مجموعه دارای آمفی تئاتر خوبی است. همچنین مردم می توانند از امکانات تفریحی آن استفاده کنند، جوانان از نزدیک و ملموس تر با مفاهیم انقلاب اسلامی آشنا می شوند.



نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمک های مختلفی برای احداث باغ موزه انقلاب و دفاع مقدس قم انجام شده است، گفت: بعد از سفر مقام معظم رهبری به استان قم کمک هایی برای این پروژه در نظر گرفته شد و مقدار اندک دیگری کمک می خواهند تا این پروژه تکمیل شود که ما نیز سفارش های لازم را انجام می دهیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 253223
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار