خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/04 - 10:28
  • زمان مطالعه : 6 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
نیکزاد در تشریح مصوبات نظارت میدانی از شرق استان کرمانشاه مطرح کرد؛

از تعیین تکلیف تامین آب شرب هرسین تا تامین اعتبارات تکمیل سدهای کنگاور و صحنه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان نظارت میدانی از شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین پس از نشست جمع‌بندی مصوبات این سفر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران پس از نشست جمع بندی نظارت میدانی از شهرستان‌های کنگاور، صحنه و هرسین، گفت: این نظارت میدانی در پی دعوت آقای رضایی نماینده مردم شرق استان کرمانشاه شکل گرفت، روند سفرها دخالت در امور اجرایی نیست بلکه هدف ما گره گشایی از مشکلات مردم منطقه است.



وی با تاکید بر اینکه نظارت میدانی از شرق استان کرمانشاه چهل و چهارمین نظارت میدانی من است و در این سفرها به وعده‌ داده شده عمل کرده‌ام، عنوان کرد: مصوباتی را که در نشست جمع‌بندی در قالب صورت جلسه و در حضور اصحاب رسانه تنظیم می‌شود را پیگیری می‌کنیم و صرفا برای حل مشکلات مردم با استفاده از اعتبارات ملی و همچنین اعتبارات در اختیار وزارتخانه‌ها در این سفرها حاضر می‌شوم.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد جهت تعریض هفت کیلومتر از محور بیستون به سنقر، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نسبت به تخصیص مبلغ 100 میلیارد ریال به این طرح اقدام نماید و همچنین مقرر شد معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی 50 میلیارد ریال قیر به این طرح تخصیص دهد و با این اقدامات تا خرداد ماه، ۵ کیلومتر از این محور را زیر بار ترافیک برود.



نیکزاد ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای آسفالت محور بیستون به قشلاق دریاچه با توجه به اینکه این روستا بیش از ۲۰ خانوار جمعیت دارد ۵ میلیارد تومان اختصاص می‌دهد و همچنین تا پایان سال ۶ کیلومتر نیوجرسی محور پل چهر به هرسین با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور نصب می‌شود و همچنین مقرر شد با عقد تفاهم‌نامه‌ای فی‌مابین استانداری و سازمان راهداری، احداث دو زیرگذر درکه صحنه و سلطان آباد کنگاور بالمناصفه تامین اعتبار و اجرا شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با استفاده از ۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر ریاست جمهور که توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار آنها قرار می‌گیرد ۹ کیلومتر از طرح چهار بانده کردن محور کنگاور به تویسرکان را اجرا کند و همچنین مقرر شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز در اولین تخصیص مبلغ ۵ میلیارد تومان به این پروژه پرداخت نماید.



وی عنوان کرد: همچنین برای تکمیل 6 کیلومتر از محور کنگاور به نهاوند قرار شد شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اعتباری معادل 8 میلیارد تومان این طرح را به صورت صد درصد تخصیص داده و همچنین به ارزش 2 میلیارد تومان قیر نیز اختصاص دهد. همچنین مقرر شد سازمان برنامه و بودجه از محل اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهور نیز مبلغ 70 میلیارد تومان به این پروژه تخصیص دهد.



نیکزاد، گفت: پل چهر در محور بیستون به هرسین در اقدامی مناسب به مراحل پایانی رسیده است که مقرر شد برای تکمیل آن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور مبلغ 15 میلیارد تومان تخصیص دهد. همچنین مقرر شد جهت طرح احداث جاده‌های بیستون به سنقر، بیستون به هرسین و هرسین به نورآباد از محل منابع سفر ریاست جمهوری معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ‍‍پیگیری لازم برای تخصیص منابع مصوب سفر ریاست محترم جمهوری را انجام دهد و  قیر مورد نیاز برای این طرح‌ها تامین شود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: باید از دانشگاه آزاد تشکر کرد زیرا محلی را در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار می‌دهد و قرار شد تا یک هفته جهت تاسیس درمانگاه تامین اجتماعی در صحنه، قرارداد فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان تامین اجتماعی منعقد شود، همچنین مقرر شد معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی حداکثر تا 45 روز آینده نسبت به تجهیز این درمانگاه اقدام  و با حداقل نیرو آغاز به کار کند. دانشگاه آزاد اسلامی متعهد شد آسفالت مسیر ورودی را اجرا کند. معاونت درمان نیز متعهد شد با قید فوریت نسبت به اخذ مصوبه لازم برای جذب نیروی انسانی مورد نیاز از طریق برگزاری آزمون استخدام محلی اقدامات لازم را انجام دهد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: مقرر شد برای حل مشکل طلاب صحنه، حدود 6.96 هکتار زمین برای 400 متقاضی واجد شرایط به صورت 99 ساله واگذار شود این افراد نباید در گذشته صاحب زمین و یا آپارتمان بوده باشند. همچنین بانک مسکن نیز متعهد شد نسبت به پرداخت تسهیلات به این واحدهای مسکونی اقدام کند.



وی، اضافه کرد: مقرر شد سازمان ملی زمین و مسکن، محوطه‌سازی مجموعه مسکن مهر هرسین را به صورت کامل اجرا کند، این محوطه سازی ها در گذشته انجام می‌شد اما در دولت‌های یازدهم و دوازدهم متوقف شد که در دولت سیزدهم مجددا اجرا می‌گردد.



نایب رییس قوه مقننه،گفت: مقرر شد شرکت آب و فاضلاب کشور برای احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر صحنه ۱۲ میلیارد تومان اختصاص دهد و بانک رفاه کارگران نیز طی تماس تلفنی با آقای لله گانی موافقت کرد در صورت ارسال نامه از سوی شرکت آب و فاضلاب با استناد به ماده ۵۶ مبلغ ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به این طرح اختصاص دهد.



نیکزاد گفت: با توجه به دستور وزیر نیرو، برای تامین آب هرسین، جلسه‌ای با محوریت معاون عمرانی استانداری تشکیل می‌شود و تقسیم کار بین شرکت آب منطقه‌ای و شرکت آب و فاضلاب انجام می‌گیرد و تامین اعتبار برای انجام این طرح با توجه به دستور وزیر نیرو محدودیتی ندارد. طی یک ماه باید این موضوع تعیین تکلیف و کار آغاز شود.



 وی عنوان کرد: مقرر شد برای تکمیل احداث سد قشلاق صحنه، شرکت مدیریت منابع آب ایران اعتبار 82 میلیارد تومان سال ۱۴۰۱ را به صورت صد در صد تخصیص دهد و اعتبار 300 میلیارد ریالی مصوب سفر رئیس جمهور نیز اختصاص داده شود، بیشتر این اعتبارات باید صرف تملک عادلانه اراضی شود. همچنین باید اعتبارات ۱۸۱ میلیارد تومانی جهت تکمیل سد کبوترلانه کنگاور در بودجه سال جاری به صورت کامل پرداخت گردد.



نیکزاد، گفت: مقرر شد سازمان مدیریت بحران کشور جهت سر پوشیده کردن مسیل رودخانه راخیز هرسین مبلغ 10 میلیارد ریال تخصیص دهد و قرار شد شهرداری هرسین طرح فنی خود را جهت رعایت اصول فنی به شرکت آب منطقه‌ای استان ارسال کند و بدین منظور‌ جلسه‌ای نیز با محوریت معاون عمرانی استانداری برگزار و جمع‌بندی انجام شود.



نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: سازمان شهرداری ها و دهیاری ها نیز ۲۰۰ تن قیر در اختیار شهرداری بیستون قرار می‌دهد.



نیکزاد تصریح کرد: امیدوارم این مصوبات مسئولان در شش تشکیلاتی کشوری که در جلسه حاضر بودند پیگیری شود، یک ماه آینده نیز با حضور نماینده مردم حوزه شرق استان کرمانشاه، آقای رضایی نشستی را برای پیگیری مصوبات برگزار می‌کنیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 354150
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار