خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/10/12 - 17:37
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در آیین تجلیل از تولیدکنندگان نمونه استاندارد استان قم عنوان کرد

اراده ها در شرایط تحریم به تولید معطوف باشد، نه جدال سیاسی/ توییت های دشمن می گوید وقت وفاق است/ بودجه ۹۹ با مشوق های صادراتی بسته می شود

رییس قوه مقننه با تاکید بر این که در شرایط تحریم نیازمند توسعه صادرات هستیم، گفت: برای تحقق این مهم، اراده ها باید به سمت تولید معطوف باشد، زیرا جدال سیاسی اوضاع را بهبود نمی بخشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکترعلی لاریجانی عصر امروز (پنجشنبه، 12 دی ماه) در آیین تجلیل از واحدهای تولیدی نمونه استاندارد استان قم، که در مرکز همایش های بین المللی شهرداری قم برگزار شد، گفت: مؤلفه استاندارد نقش کلیدی در رشد اقتصادی کشور دارد زیرا اطمینان بخش داخل بوده و همچنین به صادرات  کمک خواهد کرد.



رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که امروزه کشوری نیست که به استاندارد توجه نکند و مرزهایش را برای ورود هرنوع کالایی باز بگذارد، اظهار کرد:  توجه به مؤلفه استاندارد، موضوعی زیربنایی برای رشد اقتصادی محسوب می شود.



وی با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مؤلفه استاندارد، تصریح کرد: در نظام استانداردی که این قانون به آن توجه کرده، تلاش شد نقش بخش خصوصی برای کمک به این مهم پررنگ دیده شود و سازمان استاندارد نیز در این مسیر نقش هماهنگ کننده و کمک کننده خواهد داشت.



دکترلاریجانی با اشاره به اعمال تحریم های ظالمانه و یکجانبه از سوی غربی ها علیه کشورمان گفت: امروزه در مورد تحریم ها و فشار های اقتصادی صحبت های مختلفی می شود، اما باید دید برای رفع این موارد و مقابله با آن ها چه‌ باید کرد.



وی با اشاره به اینکه  هدف  تحریم، کنندگان  کاهش رشد اقتصادی، ایجاد آشفتگی و مشکل در تولید کشور  است، اظهار کرد: ممکن است برخی بگویند باید برای رفع این موانع از دیپلماسی استفاده شود که  سخن درستی است، اما وضعیت اقتصادی را از مناظر دیگر نیز باید سامان بخشید.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:  باید تلاش کنیم که در داخل کشور، افکار عمومی به سمت تولید داخلی سوق داده شود؛ و حال آن که امروز در فضای عمومی کشور موضوعات اقتصادی کمتر از مناقشات سیاسی مطرح می شود.



رئیس قوه مقننه هدف دشمن  را لطمه زدن به تولید  کشور دانست و  تاکید کرد : به حکم عقل،   اراده ها باید معطوف به تولید شکل گیرد.

دکتر لاریجانی ادامه داد: در شرایط کنونی اصحاب رسانه و افراد  قلم به دست  اگر قصد کمک به منافع  و امنیت ملی را دارند،  نباید درصدد دامن زدن به جدال  سیاسی باشند، بلکه باید برای رفع موانع تولید کشور به یاری بیایند.



دکترلاریجانی با بیان این که قانون رفع موانع تولید به استانداران اختیاراتی داده است تا مشکلات تولیدکنندگان سریع تر برطرف شود، افزود :  در سفر به استان های مختلف گزارش هایی دریافت شده است که نشان می دهد بستر اجرای این قانون فراهم آمده و اراده کافی نیز برای تحقق آن  وجود دارد؛  زیرا رفع مشکلات  کارخانجات به  تولیدکنندگان انگیزه می دهد‌.



رییس قوه مقننه  هدف از فشارها و تحریم های اقتصادی  را کاهش انرژی  ملت ایران برای جهش در پیشرفت توصیف  کرد و گفت:  توییت زدن ها و بهانه جویی های دشمن خارجی به ما می گوید که وقت وفاق است و  باید  وفاق را در داخل افزایش و مجادلات را کاهش داد، زیرا  وقتی دشمن با کل ملت ایران درگیری ایجاد می کند،  نیروهای سیاسی  باید از  سایش اجتناب کنند.



دکترلاریجانی  با تاکید بر لزوم وحدت  جریان ها و نخبگان سیاسی  افزود: اگر همه جریان ها وحدت حاصل کنند، موفق خواهند بود و در غیر این صورت،  هیچ یک  به تنهایی از پس مشکلات برنمی آید و  لذا آنچه به نفع کشور است ، نه سر و صداهای ثانویه، بلکه  اهتمام چهره های  سیاسی  به وحدت است.



رییس نهاد قانونگذاری کشور  با تاکید بر این که در شرایط فعلی نیازمند افزایش صادرات هستیم، ادامه داد: نوسان قیمت ارز مشکلاتی ایجاد کرده،  اما در عین حال   زمینه برای صادرات بهبود یافته است؛ البته مشکلاتی در حوزه صادرات نیز  وجود دارد،  اما نباید با رفتارهایمان در داخل چالش های جدید ایجاد کنیم.



دکترلاریجانی با یادآوری این که  کمیسیون تلفیق  مجلس تاکید جدی بر ارائه مشوق های صادراتی دارد، گفت: افرادی که در شرایط کنونی جسارت داشته و به امر صادرات اهتمام می ورزند، باید تشویق شوند.



رئیس قوه مقننه با اشاره به این که در امر صادرات توجه به مؤلفه استاندارد، حائز اهمیت محسوب می شود، تصریح کرد:  یکی از کشورهای مهم  خریدار محصولات کشاورزی ما وقتی صحبت از مؤلفه های استاندارد  می شد، موضوع را متوقف می کرد؛  اما وقتی مسائل مربوط به  استاندارد برطرف شد، طی چند ماه ۲۵۰ میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات همین محصولات به کشور وارد شد؛ لذا سازمان استاندارد باید برای توسعه صادرات مشاوره ارائه دهد.



رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان  خاطرنشان کرد:  سازمان استاندارد باید سازوکاری  فراهم کند تا تولیدکنندگان محصولات خانگی و روستایی نیز بتوانند برای تولیدات خود آرم استاندارد، دریافت و از این طریق  درآمدی بهتر کسب کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 293386
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار