خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/12/21 - 17:05
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکتر لاریجانی در مراسم رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید شهر مشهد:

اختصاص ردیف بودجه برای تقویت زیرساخت های زیارتی شهر مشهد در سال 97 / منابع مالی پرداخت یارانه نقدی در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار گرفت

رئیس مجلس شورای اسلامی از اختصاص ردیف بودجه برای تقویت زیرساخت های زیارتی سه شهر در بودجه سال 97 خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی که به استان خراسان رضوی سفر کرده عصر امروز (دوشنبه، 21 اسفندماه) در مراسم رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید شهر مشهد ضمن قدردانی از تلاش های شهرداری مشهد و کارکنان این شهرداری گفت: از همت شهرداری مشهد برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر و ساماندهی امور خرسندم.



رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آقای تقی زاده خامسی شهردار مشهد توضیحاتی در خصوص تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی این شهر ارائه داد که براین اساس ترافیک شهر مشهد روان تر می شود و امکان دسترسی مردم با استفاده از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید به نقاط مختلف شهر آسان می شود که اقدامات خوبی است و می تواند علاوه بر تسهیل حمل و نقل مردم مشهد به زائران نیز کمک کند.



پیشنهاد رئیس مجلس برای تشکیل دبیرخانه کلانشهرها



دکتر لاریجانی با قدردانی از تلاش های شورای شهر مشهد و شهردار این شهر گفت: بنده این آمادگی را دارم که حمایت های لازم را برای رفع مشکلات شهرداری ها داشته باشم و توصیه می کنم که دبیرخانه کلانشهرها تشکیل شود چرا که برخی از مشکلات شهرهای بزرگ از یک سنخ است به طور مثال برای مقابله با آلودگی هوا باید اجرای پروژه های مربوط به مترو با سرعت جلو برود.



وی ادامه داد: دبیرخانه مشترک کلانشهرها می تواند با همکاری مشترک با مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون های تخصصی زمینه رفع مشکلات این شهرها را با سرعت بیشتر فراهم کند.



رئیس نهاد قانونگذاری افزود: در بودجه سال 97 نیز ردیف بودجه ای برای سه شهر زیارتی در نظر گرفته شده است که اگر شرایط روبه جلو خوب پیش برود و سازمان برنامه و بودجه توجه داشته باشد امکان تقویت زیرساخت های زیارتی بیشتر فراهم می شود.



وی ادامه داد: یکی از معضلات دولت تامین منابع برای پرداخت یارانه ها بود که در تبصره 14 بودجه روال تغییر کرده و دیگر لازم نیست دولت اصطلاحا کشکولی به دست بگیرد و به دنبال شرکت ها برای تامین اعتبار برود چرا که دیگر منابع در اختیار سازمان برنامه و بودجه قرار خواهد گرفت و این موضوع کمک می کند تا منابع مالی موردنیاز بخش حمل و نقل، اشتغال و بهداشت و درمان به صورت پایدار تامین شود البته در قانون این موضوع وجود داشت اما به دلیل شرایط سهم بخش های مذکور اختصاص داده نمی شد.



رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین این امکان فراهم شده که شهرداری ها بتوانند از طریق انتشار اوراق مشارکت منابع برای تقویت حمل و نقل عمومی و نوسازی بافت فرسوده فراهم کنند که با انجام این مهم شرایط زیستی مردم بهتر خواهد شد.



وی ادامه داد: با مساعدت های مقام معظم رهبری در خصوص توسعه حمل و نقل ریلی گام های بلندتری برداشته شد و به دولت اجازه داده شد که در طرح های راه آهن مهم که به طور مثال شمال را به جنوب کشور یا شرق را به غرب کشور متصل می کند سهم 15 درصدی خود را از صندوق توسعه ملی تامین کند که از این مسیر جدید که در بودجه سال 97 لحاظ شده کلانشهرها نیز می توانند استفاده کنند هرچند که قبول دارم این منابع نیز پاسخگوی نیاز کلانشهرها نیست.



دکتر لاریجانی تصریح کرد: در جلساتی که با شورای شهر تهران و آقای نجفی شهردار تهران نیز داشته ام پیشنهاداتی ارائه شد که مقرر شده مرکز پژوهش ها بررسی های لازم را انجام دهد و اگر شهرداری مشهد نیز پیشنهاداتی دارد ارائه کند تا در راستای رفع مشکلات مورد بررسی قرار بگیرد.



گفتنی است در این مراسم تقی زاده خامسی شهردار شهر مشهد با قدردانی از حضور دکتر لاریجانی در مراسم رونمایی از 210 دستگاه اتوبوس و مینی بوس جدید شهر مشهد گزارشی از اقدامات انجام شده توسط شهرداری مشهد را به رئیس مجلس ارائه کرد./



پایان پیام  

  • کد خبر : 236172
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار