خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/21 - 20:55
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
در دیدار نمایندگان مجلس با رئیس حوزه های علمیه کشور مطرح شد

آیت الله اعرافی: مجلس در آستانه ابلاغ سند الگوی اسلامی وظیفه خطیری برعهده دارد

رئیس حوزه های علمیه کشور در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس با بیان اینکه مجلس در این دوره با توجه به اینکه در آغاز گام دوم انقلاب، آستانه ابلاغ سند الگوی اسلامی و برنامه هفتم توسعه قرار گرفته وظیفه سنگینی بر دوش دارد، گفت: مجلس باید با جدیت و روحیه انقلابی پای کار بایستد، در غیر اینصورت به منزل گاه مقصود نخواهد نرسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله سیدناصر موسوی لارگانی، حسینعلی حاجی دلیگانی، علیرضا سلیمی، روح الله متفکر آزاد، حسین میرزایی، حسین بامیری، حسین جلالی، احمدحسین فلاحی، محمدحسن آصفری، علیرضا عباسی و سیدصادق طباطبایی نژاد که به قم سفر کرده اند، ظهر امروز (شنبه 21 فروردین ماه) با آیت الله علیرضا اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور دیدار و گفت وگو کردند.



نمایندگان در ابتدای این دیدار، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد مجلس یازدهم و مصوبات مهم این دوره، به موضوعات مختلفی نظیر لزوم توجه به برگزاری مراسم های مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان، ضرورت اصلاح شیوه مدیریت آرامستان‌ها در ایام کرونا و همچنین لزوم توجه به اجرای صحیح و دقیق مصوبات مجلس درخصوص محصولات تراریخته و همچنین توجه به داروهای گیاهی تولید داخل کشور برای درمان کرونا و ساماندهی طب سنتی و طب اسلامی با تدوین طرحی برای احداث سازمان طب سنتی اشاره کرده و سپس صحبت های آیت الله اعرافی را استماع کردند. 



آیت الله اعرافی در این دیدار ضمن تبریک ایام شعبانیه و نزدیک شدن ماه مبارک رمضان گفت: مجلس در این دوره با توجه به اینکه در آغاز گام دوم انقلاب،در آستانه ابلاغ سند الگوی اسلامی و برنامه هفتم توسعه قرار گرفته وظیفه سنگینی بر دوش دارد، لذا مجلس باید با جدیت و روحیه انقلابی پای کار بایستد، در غیر اینصورت به منزل گاه مقصود نخواهد نرسید.



وی ادامه داد: مجلس باید به برخی از قوانین و اسنادی که مورد تصویب قرار گرفته توجه ویژه‌ای داشته باشد و از لحاظ تامین بودجه و نظارت بر اجرای این دست قانون، بیش از پیش تلاش کند. قوانینی مانند سند تحول آموزشی که مدت هاست تصویب شده اما به دلیل نبود اعتبار کافی و اهتمام لازم برای اجرای آن، کاملا رها شده، لذا مجلس به این مورد نیز باید توجه داشته باشد.



رئیس حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه در برنامه هفتم توسعه باید فرمایشات و دعدغه های مقام معظم رهبری لحاظ شود، گفت : یکی از موضوعات مهم، استفاده از نیروی نخبه و با استعداد کشور است که متاسفانه در سال‌های اخیر بی توجهی به این سرمایه اجتماعی باعث خروج برخی از آنها از کشور خارج شد، لذا در تصویب و تدوین قوانین باید به این مهم نیز توجه ویژه ای داشته باشید.



آیت الله اعرافی با اشاره به تلاش های مجلس برای رفع دغدغه رهبری در زمینه جمعیت و فرزندآوری بیان کرد: خوشبختانه مجلس یازدهم در حوزه جمعیت و خانواده تلاش خوبی داشته و در بودجه اخیر نیز اعتبارات  قابل قبولی به این بخش اختصاص داده شد که جای تقدیر و تشکر دارد.



دیدار جمعی از نمایندگان مجلس با آیت الله کعبی



براساس این گزارش در این دیدار، به مباحثی درخصوص تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا پرداخته شد که آیت الله اعرافی قول  پیگیری در این زمینه داد.



همچنین نمایندگان مجلس در این سفر با آیت الله کعبی عضو مجلس خبرگان و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت وگو کردند.



نمایندگان مجلس در این دیدار نقطه نظرات خود را در رابطه عملکرد مجلس یازدهم و برخی از مسائل روز عنوان کرده و سپس صحبت های آیت الله کعبی را استماع کردند.











آیت الله عباس کعبی


آیت الله کعبی ضمن تبریک ایام شعبانیه نزدیکی ایام مبارک رمضان گفت: امیدوارم در انتخابات پیش رو با حضور پرشور مردم، دولت جوان و حزب اللهی مستقر شود.



وی ادامه داد: مجلس یازدهم علی رغم تمامی مشکلات و فراز و فرودها گام های بسیار خوبی در مسیر حل مشکلات و بهبود وضعیت معیشتی مردم برداشته است.



این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه مجلس باید با تعامل و همگرایی از تمامی ظرفیت های دولت فعلی برای بهبود وضعیت جامعه و حل مشکلات اقتصادی مردم استفاده کند، افزود: نمایندگان مجلس باید از منازعات پرهیز کرده و انسجام خود را در برابر دشمنان داخلی و خارجی حفظ کنند، همچنین لازم است مجلس به عنوان چشم بینای نظام از ابزار نظارتی خود به خوبی استفاده کند.



آیت الله کعبی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین در پیش بودن ماه مبارک رمضان لازم است برای برقراری مراسم عزاداری تدابیر مناسبی اندیشیده شود تا مردم از این فریضه الهی هر چه بیشتر بهره مند شوند./



پایان پیام

  • کد خبر : 317223
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار