خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/05/13 - 21:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : حوزه ریاست
دکترقالیباف در دیدار با وزیرخارجه بوسنی و هرزگوین؛

آماده همکاری با پارلمان بوسنی و هرزگوین با هدف توسعه مناسبات اقتصادی و کشاورزی هستیم

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر خارجه بوسنی گفت: آماده هرگونه همکاری با پارلمان بوسنی و هرزگوین با هدف توسعه مناسبات همه جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی و کشاورزی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خانم بیسرا تورکوویچ وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین امروز (چهارشنبه، 13 مردادماه) با دکترمحمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.



قالیباف در این دیدار با اشاره به جانفشانی جوانان ایرانی در زمان جنگ بوسنی و هرزگوین، اظهار داشت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ صلح، امنیت و ثبات در منطقه بالکان به ویژه کشور بوسنی و هرزگوین است.



وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و استقلال بوسنی و هرزگوین و همزیستی مسالمت آمیز میان همه اقوام حمایت می کند.



رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تبیین جایگاه و نقش نمایندگان مجالس دو کشور بر توسعه روابط فیمابین اشاره کرد و گفت: مجلس شورای اسلامی آماده هرگونه همکاری با پارلمان بوسنی و هرزگوین با هدف توسعه مناسبات همه جانبه به ویژه در زمینه اقتصادی و کشاورزی است.



قالیباف فعالیت های گروه های دوستی و پارلمانی دو کشور را تقویت کننده مراودات فیمابین دانست.



ایران نقش موثری در تامین امنیت بوسنی ایجاد کرده است



خانم بیسرا تورکوویچ وزیر خارجه بوسنی و هرزگوین در ادامه این دیدار ضمن قدردانی از همکاری جمهوری اسلامی ایران در دوران جنگ این کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و سازنده ای در تامین امنیت و برقراری صلح بوسنی و هرزگوین ایفا کرده است.



وزیرخارجه بوسنی و هرزگوین در پایان بر ضرورت همکاری ها بر عرصه های مختلف سیاسی و فرهنگی و به ویژه حوزه اقتصادی تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 324309
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم