خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/19 - 15:01
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس:

۱۱ الی ۱۹ مهرماه هفته گرامیداشت عملیات طوفان‌الاقصی و تجلیل از مقام والای شهید اسماعیل هنیه برگزار می شود

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس گفت: مطابق برنامه ریزی ها از یازدهم مهرماه (۲ اکتبر) الی نوزدهم مهرماه (۱۰ اکتبر) هفته گرامیداشت سالروز عملیات "طوفان‌الاقصی" و تجلیل از مقام والای شهید اسماعیل هنیه، رهبر مجاهد جنبش حماس پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نخستین نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی مراسم باشکوه سالروز عملیات "طوفان‌الاقصی" و تجلیل از مقام والای شهید اسماعیل هنیه، رهبر مجاهد جنبش حماس پیش از ظهر امروز (دوشنبه ۱۹ شهریورماه) برگزار شد.

سیدمجتبی ابطحی، دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس شورای اسلامی در این نشست با اشاره به اینکه نبرد طوفان الاقصی وارد دوازدهمین ماه شده است، گفت: متاسفانه طی این مدت بیش از هفتاد هزار نفر شهید، مجروح و مفقود شده اند.

وی در این راستا، اظهار کرد: چنین حملات بی‌رحمانه و وحشیانه ای، مصداق بزرگی از نسل کشی و جنایت در حق بشریت و محیط زیست است.

ابطحی با یادآوری اینکه طی دوازده ماه گذشته شاهد روزهای سختی بوده ایم، افزود: به عنوان مثال می‌توان به بمباران بیمارستان المعمدانی اشاره کرد که از جمله این موارد محسوب می‌شود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس ادامه داد: باید اذعان کرد هر آنچه در این مدت مشاهده و تجربه شد زیباست چراکه مصداق ثبات قدم فلسطینیان و عنایت خداوند متعال است.

وی با بیان اینکه مطابق محاسبات تاکنون به طور متوسط برای هر نفر هفتاد و پنج کیلو بمب در غزه ریخته شده است، تصریح کرد: در چنین شرایطی شاید هر ملت دیگری بود منطقه را ترک کرده بود و آرزوی صهیونیست‌ها محقق میشد اما مشاهده می‌شود که حتی مجروحان حاضر نشدند غزه را ترک کنند و ایستادگی کردند.

ابطحی بیان کرد: بر این اساس همه ما در آستانه سالگرد این عملیات وظایف مهمی بر عهده داریم؛ هر چند باید یادآور شد طوفان الاقصی یک حادثه نیست که برایش سالگرد گرفته شود بلکه یک‌جریان و روند است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس گفت: به عبارتی این جریان و روند منتهی به شکل گیری جهان جدید خواهد شد لذا مشاهده می‌شود که یک استاد دانشگاه در غرب به دلیل حمایت از فلسطین اخراج می‌شود یا دانشجویان غربی از ملت فلسطین حمایت کرده و دست به اعتراضات عدالت‌خواهانه می‌زنند.

وی اظهار کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در نامه ای خطاب به این جوانان تاکید کردند که شما در طرف درست تاریخ ایستاده اید.

ابطحی در این نشست، ادامه داد: بر این اساس تاکید می‌شود بحث برگزاری سالگرد به نوعی یک‌ادای دین محسوب می‌شود.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس تصریح کرد: شهید اسماعیل هنیه فقط رهبر جنبش حماس نبود بلکه رهبر آزادی‌خواهان و عدالت طلبان نیز برشمرده می شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مربوط به این موضوع باید به صورت سراسری در کشور برگزار شود، گفت: در این راستا باید از شهید اسماعیل هنیه نیز تکریم شود.

ابطحی بیان کرد: مطابق برنامه ریزی ها از یازدهم مهرماه (۲ اکتبر) الی نوزدهم مهرماه (۱۰ اکتبر) هفته گرامیداشت سالروز عملیات "طوفان‌الاقصی" و تجلیل از مقام والای شهید اسماعیل هنیه، رهبر مجاهد جنبش حماس پیش بینی شده است.

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس همه دستگاه‌های مسئول و سازمان ها و نهادهای مردمی باید برنامه‌ریزی کنند تا این مراسم ها باشکوه برگزار شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 383109
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار