خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/17 - 19:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نوروزی در دیدار سفیر ترددی سنگاپور:

گفت و گوهای پارلمانی کمک شایانی به تسهیل همکاری دولت ها خواهد کرد/ سنگاپور حامی گفت و گو در چارچوب مقررات بین المللی است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایرن و سنگاپور در دیدار سفیرترددی سنگاپور گفت: گفت و گوهای پارلمانی کمک شایانی به تسهیل همکاری دولت ها خواهد کرد بنابراین از تبادل هیأت های پارلمانی برای تقویت همکاری ها در این حوزه استقبال و حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اونگ کنگ یونگ سفیر ترددی سنگاپور در تهران امروز (دوشنبه 17 بهمن ماه) با حسن نوروزی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و سنگاپور دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و مورد علاقه طرفین گفت و گو کرد.



حسن نوروزی در ابتدای این دیدار مناسبات مثبت و رو به رشد دو کشور در حوزه های مختلف را مهم خواند و بر تبادل هیأت های عالیرتبه میان ایران و سنگاپور تاکید و همچنین پیشنهاد سفر روسای پارلمان و گروه دوستی پارلمانی دو کشور را مطرح کرد.



وی در همین راستا یادآور شد: روابط با کشور دوست و برادر سنگاپور هنوز به سطح مطلوب نرسیده است و انتظار داریم مسئولان ذیربط در این رابطه تلاش بیشتری را داشته باشند.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سنگاپور در ادامه بر اهمیت تقویت روابط دوستانه پارلمانی تاکید و گفت: گفت و گوهای پارلمانی کمک شایانی به تسهیل و تسریع همکاری دولت ها خواهد کرد بنابراین از تبادل هیأت های پارلمانی در جهت تقویت همکاری ها در این حوزه استقبال و حمایت می کنیم.



وی ضمن تشکر و قدردانی از موضع گیری مثبت و حمایت سنگاپور از برجام خاطرنشان کرد: سنگاپور به طور کلی حامی گفتگوها در چارچوب مقررات بین المللی و حقوق بین الملل است و ما خواهان تقویت مکانیزم های همکاری سیاسی و پارلمانی موجود مانند APA و IPU با سنگاپور هستیم.



نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سطح تعاملات اقتصادی ایران و سنگاپور تصریح کرد: ارتباطات دو کشور بر روابط تجاری متمرکز است و ابراز امیدواری کرد که علیرغم وابستگی سنگاپوری ها به بازار آزاد سطح این همکاری ها ارتقا پیدا کند.



اونگ کنگ یونگ سفیر سنگاپور نیز در این دیدار گفت: سنگاپور علاقمند به توسعه و تحکیم روابط با جمهوری اسلامی ایران است و از تقویت روابط پارلمانی با مجلس شورای اسلامی حمایت می کند.



وی در ادامه از ایران به عنوان کشوری بزرگ با تمدن دیرینه یاد و ابراز امیدواری کرد دو کشور از پتانسیل موجود در ارتقا روابط فی مابین نهایت استفاده را ببرند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356825
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم