خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/03/01 - 16:01
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو با اشاره به سفر بشار اسد به عربستان:

گشایش در روابط سوریه به برکت خون شهدای جبهه مقاومت رقم خورد

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس با اشاره به سفر بشار اسد به عربستان، گفت: جهان عرب به پایداری و استقامت جهان عرب بازگشته است و این پیروزی بزرگی است که به برکت خون شهدای جبهه مقاومت اتفاق افتاده است.

عباس گلرو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر بشار اسد به عربستان سعودی، گفت: این اتفاق بعد از یک دهه بحران و جنگ تحمیلی در سوریه رقم خورد و پیام اصلی این رویداد این است که کشورهایی که دنبال فروپاشی حکومت سوریه بودند و از سال 2012 انزوای سوریه را دنبال می‌کردند امروز به این شکل از رئیس جمهور سوریه استقبال می‌کنند.



رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: گشایش ایجاد شده در روابط سوریه با کشورهای عربی، بازگشت جهان عرب به قلب عروبت و پایداری دنیای عرب است و این پیروزی بزرگی برای منظقه است که به برکت خون شهدای جبهه مقاومت اتفاق افتاده است.



وی با بیان اینکه مقابله با تروریسم به تثبیت وضعیت سوریه کمک کرد، یادآور شد: محور مقاومت با دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه توانست این پیروزی را رقم بزند اما این پیروزی در درجه نخست مرهون مردم سوریه و سپس ارتش و حاکمیت سوریه است، شاید یک دهه قبل و زمانی که اتحادیه عرب عضویت سوریه را به تعلیق درآورد کسی فکر نمی‌کرد روند به شکل امروز رقم بخورد.



همکاری کشورهای عربی در خنثی سازی سیاست عادی سازی روابط با اسرائیل اثر مثبت دارد



گلرو با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران از همکاری کشورهای عربی با سوریه به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس و به خصوص عربستان سعودی استقبال می‌کند، گفت: عربستان سعودی نقش بزرگی در جهان عرب دارد، امیدواریم نتیجه همکاری‌های کشورهای عربی دفاع از منافع ملت‌های عرب در مقابله با زیاده خواهی آمریکا در منطقه باشد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ثمره این همکاری‌ها باید مقابله با توسعه طلبی و اشغال اسرائیل باشد. البته همکاری کشورهای عربی در جهت خنثی سازی سیاست عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هم اثر مثبت دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 362108
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار