خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/14 - 20:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبداللهیان در دیدار با سفیر هند در تهران؛

گسترش همکاری‌های دوجانبه تهران_دهلی نو امری ضروری است

دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در دیدار با سفیر هند در خصوص گسترش همکاری‌های پارلمانی و مناسبت دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل بین الملل در دیدار با سفیر هند در خصوص گسترش همکاری‌های پارلمانی و مناسبت دو جانبه گفتگو کرد.



وی با اشاره به روابط تاریخی و مناسبت دهلی نو – تهران بر اهمیت جایگاه هند در آسیا و‌همچنین بر ضرورت ارتقای روابط دو کشور در عرصه های مختلف بویژه روابط پارلمانی تأکید و اظهار داشت: ایران و هند به عنوان دو تمدن بزرگ در آسیا از روابط دیرینه ، تاریخی و پایدار برخوردارند.



امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت همکاری های آسیایی و‌ تعلق داشتن قرن ۲۱ به قاره آسیا ، روابط تهران با پکن و مسکو را در مسیر درست خواند و بر اهمیت ایجاد نشاط بیشتر در مناسبات دیرینه تهران و دهلی نو تاکید کرد.



امیرعبداللهیان تاکید کرد: مردم ایران شناخت عمیقی از مبارزات استقلال خواهانه هند دارند و تلاش طرف ثالث برای تاثیرگذاری بر مناسبات هند و ایران را مردود می دانند.



سفیر هند ضمن تشریح مناسبات کشورش با جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: همانگونه که اشاره کردید ، روابط دو کشور از پایه های مستحکمی برخوردار است و اگرچه مدتی از روند رو به رشد برخوردار نبوده  اما همواره روابط طبیعی برقرار است و چشم‌انداز مثبتی پیش روی دو کشور قرار دارد.



دارمندرا با اشاره به نقش مستقل کشور ها در عرصه بین المللی بر اهمیت توسعه همکاری ها و از جمله در حوزه پارلمانی تاکید کرد. 



وی افزود: ایران و هند در مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل متحد، جنبش عدم تعهد و اتحادیه جهانی بین المجالس (IPU) همواره رایزنی های مثبت و سازنده ای داشته و توانسته اند از این ظرفیت در جهت رفع برخی چالش های بین المللی از جمله تغییرات آب و هوایی، محیط زیست و حاکمیت حقوق بین الملل در عرصه جهانی بهره برداری کنند.



امیرعبداللهیان در این ملاقات ضمن ابراز همدردی با دولت ، پارلمان ، ملت هند به ویژه خانواده بزرگ  قربانیان کرونا ویروس آمادگی کشورمان را برای هر گونه کمک و‌ تبادل تجارب بهداشتی و پزشکی اعلام کرد.



در این دیدار بر دعوت دکتر قالیباف از همتای هندی جهت سفر به تهران تاکید و‌ آمادگی کمیسیون های تخصصی، گروه های دوستی و روسای مجالس دو‌کشور برای توسعه همکاری های مورد تاکید طرفین قرار گرفت./



پایان پیام

  • کد خبر : 318590
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار