خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/08 - 19:46
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
گلرو در دیدار با کاردار اردن:

گسترش همکاری اقتصادی عراق، سوریه و اردن مورد حمایت ایران است

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن با اشاره به تحولات منطقه و فرامنطقه، گفت: گسترش همکاری اقتصادی بین کشورهای منطقه به ویژه عراق سوریه و اردن مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و موجبات شکوفایی بیشتر اقتصادی و برقراری صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، نزار القیسی کاردار اردن هاشمی در تهران روز یکشنبه ظهر هشتم خرداد ماه با عباس گلرو رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن دیدار و گفتگو کرد.



رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن در ابتدای این دیدار با اشاره به ضرورت تقویت کشورهای اسلامی گفت:«جمهوری اسلامی ایران همیشه خواهان روابط دوستانه و برادرانه و احترام متقابل با کشورهای همسایه و منطقه بوده است» .



وی در همین زمینه ابراز داشت: « قدرت‌های فرامنطقه‌ای باعث ایجاد بروز برخی مشکلات و بحران ها در منطقه غرب آسیا شده اند و ایران و اردن ظرفیت بهره برداری از فرصت ها و امکانات را برای ارتقاء سطح روابط دارند».



گلرو با اشاره به تحولات منطقه و فرامنطقه خاطرنشان کرد: «گسترش همکاری اقتصادی بین کشورهای منطقه به ویژه عراق، سوریه و اردن مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است و موجبات شکوفایی بیشتر اقتصادی و برقراری صلح و ثبات در منطقه خواهد شد».











دیدار کاردان اردن با عباس گلرو


رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و اردن هاشمی ارتقاء دیپلماسی پارلمانی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: «همکاری پارلمانی دو کشور به ویژه درباره فلسطین ظرفیت خوبی برای تعامل در شرایط کنونی است». 



رئیس کمیته روابط خارجی در همین راستا یادآور شد:«جمهوری اسلامی ایران آماده پذیرایی از هیئت‌های پارلمانی اردنی در اجلاس های مرتبط با فلسطین است».



گلرو شتاب در تشکیل گروه دوستی پارلمانی اردن و ایران را موجب توسعه همکاری‌های پارلمانی دانست  و بیان داشت: «تبادل هیئت‌های پارلمانی مسیری هموار برای ارتقاء سطح مناسبات و مراودات پارلمانی و همچنین تسهیل کننده همکاری های بین دولت ها می باشد»



رئیس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه هسته ای ایران و روند مذاکرات تصریح نمود:«مذاکرات با ۱+۴ در حال انجام است، آنچه مسلم است، آمریکا از برجام خارج شد و اروپا به تعهدات خود عمل نکرد،لذا ما فعالیت های خود را در مسیر صلح آمیز هسته ای پیش خواهیم برد»



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر اراده لازم برای گفتمان بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان اشاره و تصریح نمود: «گفتگو بین طرف عربستانی و ایرانی موجبات برطرف شدن  سوء برداشت ها و حل و فصل موانع موجود در مسیر مناسبات خواهد بود».



القیسی: اردن از تقویت سطح همکاری‌ها با ایران استقبال می‌کند



در ادامه این دیدار نزار القیسی کاردار اردن نیز با اشاره به اشتراکات دینی تاریخی و فرهنگی بین دو کشور  گفت: «همکاری های دیرینه در مسیر سیاسی، اقتصادی و تاریخی بین دو کشور برقرار بوده است و اردن از تقویت سطح همکاری‌ها با ایران استقبال می‌کند»



کاردار اردن در تهران با اشاره به وجود منفذهایی برای ارتقاء مناسبات بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی  نیز ابراز داشت: «امنیت و آرامش در منطقه به نفع مردم خواهد بود و اردن هاشمی به تقویت روابط بین ایران و عربستان سعودی در راستای صلح و ثبات علاقمند است». 



کاردار اردن در پایان این دیدار گفت:«معتقدم که ایران در مسأله برجام صادقانه وارد توافق شده و به دنبال فرجامی راستین در این موضوع است»./



پایان پیام

  • کد خبر : 343002
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار