خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/05/01 - 10:13
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل

گزارش رئیس هیات پارلمانی مجمع مجالس آسیایی به دکتر لاریجانی

رئیس هیات پارلمانی مجمع مجالس آسیایی از نحوه برگزاری اجلاس بین المجالس آسیایی در اصفهان و حضور هیات های پارلمانی کشورهای عضو، اقدامات و قطعنامه های مصوب گزارشی به رئیس مجلس ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در دیدار با سیده فاطمه ذوالقدر رئیس هیات پارلمانی مجمع مجالس آسیایی و سایر اعضای مجمع گزارش برگزاری این اجلاس را استماع کرد.



ضمن  تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی به دلیل قبول میزبانی این کمیته و رضایی استاندار اصفهان به خاطر میزبانی و مهمان نوازی خوب، گزارشی از حضور هیات های پارلمانی کشورهای عضو، اقدامات و قطعنامه های مصوب ارائه شد. 



بر این اساس ذوالقدر بیان کرد: در نشست کمیته دائمی سیاسی و نشست کارگروه تشکیل پارلمان آسیایی مجمع مجالس آسیایی که با حضور ١٥ کشور عضو برگزار شد به بررسی قطعنامه‌های به منظور افزایش صلح و امنیت و ارتقاء سطح همکاری های سیاسی و فرهنگی پرداخته که   قطعنامه هایی مشتمل بر:



- قطعنامه به سوی پارلمان آسیایی



- قطعنامه حکمرانی خوب



- قطعنامه حاکمیت قانون و توانمندسازی قضایی



- قطعنامه ایجاد رفاه در آسیا از طریق همکاری



- قطعنامه مجالس آسیایی و دولت باهم برای رفاه در آسیا



- قطعنامه شیوه های پارلمانی موثر



 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت. اما قطعنامه حمایت بی دریغ از فلسطین  به دلیل  عدم حضور نماینده ای از این کشور  با پیشنهاد هیات های پارلمانی مسکوت ماند و مقرر شد در نشست بعدی مورد بررسی قرار گیرد. 



همچنین بیان شد میزبانی این اجلاس فرصتی فراهم آورد تا ایده های جمعی و انرژی کشورها صرف معنی بخشیدن به نقش و مشارکت پارلمانها در تسهیل امور سیاسی در آسیا باشد./



پایان پیام

  • کد خبر : 285258
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار