خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/23 - 16:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی با اشره به بیانیه اتحادیه اروپا:

کشورهای پیمان شکن نمی‌توانند برای ایران خط و نشان بکشند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کشورهای پیمان شکن نمی‌توانند برای ما خط و نشان بکشند؛ چرا که ما کشوری مستقل و آزاده هستیم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، به بیانیه اخیر اتحادیه اروپا در خصوص برنامه هسته‌ای کشورمان اشاره کرد و گفت: هیچ نهاد و یا ساختار فرا قانونی حق مداخله در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران را ندارد.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری مستقل و پایبند به مقررات بین‌المللی و همچنین در قبال تعهدات خود نیز پایبند بوده و البته در عمل نیز نشان چنین موضوعی را داده‌ایم که به عهد و پیمان خود پایبند هستیم.



وی اظهار کرد: اتحادیه اروپا که توان پایبندی به تعهدات خود را ندارد و یا عهد شکنی کرده‌اند حق ندارند که در امور داخلی سایر کشورها مداخله داشته باشند؛ بنابراین ما در عرصه بین‌الملی در زمینه انرژی هسته‌ای پایبند به استفاده صلح آمیز هستیم و در این جهت هم به دانش بومی اتکا کرده‌ایم.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی جز کشورهای پیش گام انرژی هسته‌ای در سطح جهان است و بالاترین و بیش‌ترین سطح نظارت‌ها هم از اقدامات هسته‌ای ایران انجام شده است که اکنون نیز در چارچوب مقررات آژانس بین المللی فعالیت می‌کنیم.



مقتدایی عنوان کرد: کشورهای پیمان شکن نمی‌توانند برای ما خط و نشان بکشند، بلکه این منافع ملی جمهوری اسلامی ایران بوده که تعیین می‌کند ما در چه سطح و چه ترازی از دستگاه‌ها، تجهیزات و تکنولوژی‌ها بهره مند شویم؛ لذا جمهوری اسلامی یک قطب نمای اصلی دارد و آن هم منافع مردم است./



پایان پیام

  • کد خبر : 312064
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار