خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/25 - 14:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی با اشاره به تغییر رویکرد امارات متحده:

کشورهای عربی متوجه شدند ایران تکیه گاه واقعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس متوجه شدند تکیه گاه فرامنطقه ای نتیجه ای برایشان ندارد لذا رویکردشان نسبت به ایران را تغییر داده اند.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در واکنش به اظهارات یک مقام ارشد امارات مبنی بر اینکه ابوظبی گام‌هایی برای کاهش تنش‌ها با ایران برداشته است، گفت: برقراری و توسعه روابط در حوزه های مختلف در اولویت کاری دیپلماسی جمهوری اسلامی قرار دارد.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در دولت گذشته توجه مناسبی به ظرفیت کشورهای همسایه نشد، اظهار کرد: این مهم در حالیست که در دولت سیزدهم سیاست همسایه محوری به طور جدی در حال پیگیری است که می تواند منجر به هم افزایی منطقه ای شود.



وی با بیان اینکه برخی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تصور می کردند بدون مشارکت با ایران می توانند در جهت حفظ امنیت منطقه اقدام کنند، ادامه داد: این مهم در حالیست که کشورهای فرامنطقه ای مانند ایالات متحده و رژیم صهیونیستی نیز تلاش کردند با حضور در منطقه با دامن زدن به سیاست ایرانی هراسی، سیاست اشتباه کشورهای عربی را درست جلوه دهند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این میان باید یادآور شد برخی رخدادهای اخیر نشان داد قدرت واقعی در منطقه به ایران اسلامی تعلق دارد و برخی کشورهای عربی نیز متوجه شدند تکیه گاه مناسبی را انتخاب نکرده اند از این رو شاهد تغییر رویکرد آنها از جمله امارات متحده عربی هستیم.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک ایران اسلامی علاقه مند افزایش روابط و کاهش تنش با کشورهای همسایه خصوصا در حاشیه خلیج فارس است./



پایان پیام

  • کد خبر : 331383
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار