خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/27 - 15:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی با اشاره به اظهارات وزیرخارجه قطر برای همراهی همسایگان با ایران:

کشورهای شورای همکاری خلیج فارس از سیاست‌های کاخ سفید و اسرائیل دوری کنند

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید از دیدگاه ها و سیاست های کاخ سفید و اسرائیل دوری کنند تا شاهد بازگشت صلح میان همسایگان باشیم.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در خصوص اظهارات وزیرخارجه قطر مبنی بر ضرورت افزایش سطح ارتباطات کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران، گفت: جمهوری اسلامی کشوری قدرتمند در منطقه و خلیج فارس محسوب می شود و همواره حامی همسایگانش در برابر بیگانگان و تحولات منطقه ای بوده است.



نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: می توان مشاهده کرد طی سالیان اخیر مسئولان کشورمان نسبت به برخی موضع گیری های غیرکارشناسی برخی از حکام کشورهای منطقه نیز موضع دوستانه اتخاذ کرده اند.



وی ادامه داد: بر همین اساس مشاهده می شود که از پیشنهاد گفتگو عربستان با ایران مورد استقبال قرار گرفت لذا امیدواریم دیگر کشورهای اسلامی نیز در این راستا گام بردارند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بدون شک امنیت و ثبات منطقه ای در گرو همکاری های مشترک از سوی کشورهای منطقه است و حضور بیگانگان صرفا سبب افزایش تنش و درگیری خواهد شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: می توان اذعان کرد حضور ایالات متحده و رژیم صهیونیستی در منطقه موجب شده میان کشورها اختلاف ایجاد شود از این رو کشورهای شورای همکاری خلیج فارس باید از دیدگاه ها و سیاست های کاخ سفید و اسرائیل دوری کنند تا شاهد بازگشت صلح میان همسایگان باشیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 329432
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار