خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/07/17 - 14:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی مطرح کرد

کشورهای حوزه خلیج فارس می‌دانند که امکان نادیده گرفتن توان ایران وجود ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس برای افزایش تعامل با ایران نباید مصداق ضرب‌المثل «یکی به نعل می‌زند، یکی به میخ» در عرصه سیاست و تعامل منطقه ای شوند تا منافع مشترک حاصل شود.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تمایل برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس برای افزایش تعامل با جمهوری اسلامی ایران، گفت: کشورها نمی توانند به تنهایی منافع خود را تامین کنند لذا همگان در جامعه بین المللی به سمت تعامل و همکاری حرکت می کنند.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره تلاش کرده با حفظ حقوق و ارزش های متقابل به سمت تحقق سیاست همسایه محوری گام بردارد، اظهار کرد: متاسفانه این مهم در حالیست که برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس بر خلاف موضوع مذکور حرکت کردند اما طی چند وقت گذشته با مشاهده ضعف ایالات متحده و رفتارهای متناقض کشورهای فرامنطقه ای، متوجه شدند نمی توانند ایران را نادیده بگیرند.



وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران به صورت قاطعانه با گروه های تروریستی مانند داعش مقابله و این تروریست ها را نابود کرد لذا آنها متوجه شدند قدرت کشورمان درون زا و متکی به بیگانگان نیست.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه منافع مشترکی برای ایران و کشورهای حاشیه خلیج فارس وجود دارد، افزود: بر این اساس کشورهای مذکور دیگر نباید مصداق ضرب‌المثل «یکی به نعل می‌زند، یکی به میخ» در عرصه سیاست و تعامل منطقه ای شوند تا منافع مشترک حاصل شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع این کشورها نمی توانند رابطه سطح بالایی با اسرائیل داشته و نهایتا رابطه حداقلی با ایران باشند لذا کشورهای حاشیه خلیج فارس باید منافع مشترک را در نظر بگیرند تا شاهد توسعه روابط دوجانبه و چندجانبه باشیم.



به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، یک مقام ارشد اماراتی ضمن ابراز خوش‌بینی نسبت به تعاملات دیپلماتیک با ایران بر ضرورت اقدام ابوظبی در جهت مدیریت روابطش با دو کشور ایران و دیگر همسایگان تأکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 328499
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار