خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/06/09 - 09:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
حیات مقدم خطاب به وزارت امور خارجه:

کشورهای اسلامی باید برای مقابله با نسل‌کشی در غزه متحد شوند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خطاب به وزارت امور خارجه خواستار برگزاری جلساتی با مقامات کشورهای اسلامی برای ایجاد اتحاد در راستای مقابله با جنایات و نسل‌کشی در غزه شد.

امیر حیات مقدم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه نیروهای سفاک رژیم صهیونیستی موج حملات جدیدی را نسبت به کرانه باختری و جنوب لبنان آغاز کرده اند، گفت: تنها راهی که برای حمایت از فلسطین و غزه وجود دارد این است که کشورهای اسلامی به این موضوع ورود پیدا کنند.

نماینده مردم بندر ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه ما امیدی به اقدام سازمان ها، نهادها و مجامع بین المللی برای نجات مردم بی دفاع غزه نداریم، عنوان کرد: نقش کشورهای اسلامی و عربی در این زمینه حائز اهمیت است از این رو وزیر امور خارجه کشورمان باید با همتایان خود در سایر کشورها جلساتی برگزار کرده و آنها را وادار کند جلوی نسل کشی در غزه و کرانه باختری را از هر طریقی بگیرند.

وی ادامه داد: در تاریخ سابقه نداشته چنین جنایاتی علیه یک سرزمین کوچک که سلاح دفاعی خاصی ندارند صورت بگیرد. سلاح مردم بی دفاع غزه به هیچ وجه در حد تجهیزات نظامی رژیم صهیونیستی نیست و تنها چیزی که این ملت را سر پا نگاه داشته ایمان و اعتقاد قوی آنها به خداوند است.

حیات مقدم در ادامه با اشاره به اینکه اکنون شرایط به گونه ای است که کشورهای اسلامی باید برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی وارد فاز نظامی شوند، اظهار داشت: اگر هر کشور اسلامی تنها یک گردان نظامی در اختیار فلسطین قرار دهد، رژیم اسرائیل قادر به ادامه جنایات خود نخواهد بود.

وی افزود: بلندی های جولان یک منطقه استراتژیک در شمال سرزمین های اشغالی است که بر کل این منطقه اشراف دارد و باید به سوریه باز گردانده شود از این رو لازم است کشورهای اسلامی نسبت به این مهم اقدام کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه امروز دیگر صرفا محکوم کردن جنایات صهیونیست ها کافی نیست و باید وارد فاز عملیاتی شد، خاطرنشان کرد: هیچ یک از مذاکرات صلح نیز تا کنون نتیجه بخش نبوده و اسرائیل شروطی قرار می دهد که به هیچ وجه قابل پذیرش نیست لذا از آنجایی که ذات اسرائیل جنایت و خشونت است باید از طریق دیگری با جنایات آنها مقابله کرد./

پایان پیام

  • کد خبر : 382884
فائزه ظهیری
خبرنگار

فائزه ظهیری

آخرین اخبار