خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/10 - 09:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار:

کشورهای آفریقایی می‎توانند بازار هدف خوبی برای محصولات ایرانی باشند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد کشورهای آفریقایی بازارهای اشباع نشده ای دارند که اگر محصولات ایرانی در آنها معرفی شوند، می توانند به دلیل کیفیت مناسب جای خود را میان مردم این کشورها باز کنند.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت توسعه روابط مشترک جمهوری اسلامی ایران با کشورهای آفریقایی، گفت: خوشبختانه دولت سیزدهم در عرصه سیاست خارجی برنامه های مدون خوبی دارد و در تلاش است تا همکاری های سیاسی، اقتصادی و حتی فرهنگی ایران با همسایگان، کشورهای آسیایی و حتی کشورهای آفریقایی توسعه و افزایش یابد.



نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع این اقدام جمهوری اسلامی موجب شده ظرفیت های صادراتی کشورمان فعال شود و شاهد رشد صادراتی محصولات تولید داخل باشیم.



وی با اشاره به اینکه نباید فراموش کرد توسعه روابط سیاسی میان کشورهای همسایه می تواند همگرایی خوبی در حوزه ژئوپلتیک ایجاد کند، ادامه داد: در واقع تبادل اطلاعات، گفتگوهای سیاسی، روابط فرهنگی و فعالیت های مشترک اقتصادی می تواند زمینه ساز تعمیق همکاری ها شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کشورهای قاره آفریقا در حوزه های  حوزه‌های دانش‌بنیان، کشاورزی، شیلات، سدسازی، آبخیزداری و آبیاری و غیره نیازمندی های زیادی دارند، افزود: این مهم در حالیست که ایران در این حوزه ها دارای توانمندی بوده و افزایش سطح روابط دوجانبه با این کشورها می تواند موجب درآمدزایی و ارزآوری برای کشورمان شود.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سفرای ایران در این کشورها باید رایزنی های اقتصادی انجام دهند تا زمینه ساز توسعه صادرات محصولات ایرانی شود، خاطرنشان کرد: همچنین نباید فراموش کرد کشورهای آفریقایی بازارهای اشباع نشده ای دارند که اگر محصولات ایرانی در آنها معرفی شوند، می توانند به دلیل کیفیت و قیمت مناسب جای خود را میان مردم این کشورها باز کنند./



خبرنگار: محمد عکاف



پایان پیام

  • کد خبر : 356379
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم