خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/11/11 - 14:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس:

کره جنوبی فریب زیاده‌خواهی آمریکا را نخورد/ بلوکه کردن دارایی ایران اشتباه بزرگی بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد انتظار می رود مقامات سئول عاقلانه تر رفتار کنند و خودشان را گرفتار زیاده خواهی های ایالات متحده نکنند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت برگزاری نشست احتمالی ایران و کره جنوبی در رابطه با پول های بلوکه شده، گفت: سئول بعد از اتمام جنگ ایران و عراق نقش کلیدی در حوزه اقتصادی کشورمان ایفا کرد و بر این اساس توانست با حضور در عرصه خودروسازی و سایر کالاها سود خوبی بدست بیاورد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: روابط کره جنوبی با کشورمان دارای فراز و نشیب بوده اما در مجموع خوب ارزیابی میشد تا زمانی که آنها با اشتباه بزرگی که مرتکب شدند، دارائی های ایران را با خواسته های آمریکا پیوند دادند.



وی با اشاره به اینکه کره ای ها می توانستند طی این مدت بیش از میزان پول های بلوکه شده از برقراری روابط اقتصادی با کشورمان سود ببرند، ادامه داد: بر این اساس انتظار می رفت مقامات سئول عاقلانه تر رفتار می کردند و خودشان را گرفتار زیاده خواهی های ایالات متحده نمی کردند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مقامات کره جنوبی باید بدانند آمریکایی ها با تصمیمات اشتباهی که اتخاذ می کنند برای کشورهای زیادی از جمله افغانستان و عراق هزینه های زیادی تراشیدند و حتی در برابر حوادث و آسیب های اقتصادی رخ داده مسئولیت نپذیرفتند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کره جنوبی باید از مسیر سیاستمداران کاخ سفید بازگردد و در اسرع وقت دارایی های بلوکه شده جمهوری اسلامی ایران را آزاد کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 336669
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار