خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/02/28 - 12:35
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
محمدبیگی در تشریح نشست کمیته زنان، جوانان و فرهنگ PAECO:

کرسی نایب رئیسی کمیته زنان، جوانان و فرهنگ PAECO با اجماع اعضا به ایران رسید

نماینده مردم قزوین در مجلس، گفت: در کمیته زنان، جوانان و فرهنگ PAECO دستاورد‌های مجلس شورای اسلامی در حوزه زنان و جوانان، حمایت از خانواده و تصویب قانون ۷۳ ماده‌ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشریح و گزارشی از آن ارائه شد.

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست کمیته زنان، جوانان و فرهنگ سومین مجمع پارلمانی همکاری اقتصادی، گفت: این اجلاس با حضور ۸ کشور عضو تشکیل و در کمیته مذکور از دستاوردهای مجلس شورای اسلامی در حوزه زنان و جوانان، حمایت از خانواده و تصویب قانون ۷۳ ماده‌ای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت گزارشی ارائه کردیم که مورد توجه اعضاء قرار گرفت.



عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با اشاره اینکه پیشرفت‌های ایران در خصوص حضور اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی زنان در کمیته مذکور مطرح شد، ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ سازمان مردم در حوزه جوانان و ۲ هزار و ۷۰۰ سازمان مردم نهاد نیز در زمینه خانواده و زنان در کشور ما فعالیت می‌کنند که گزارشی از عملکرد و دستاورد‌های آنها را ارائه کردم.



وی با تاکید بر اینکه پیشرفت‌های کشور در حوزه زنان، ارتقا سلامت مادر و کودک و کاهش آمار مرگ و میر مادران، مارقبت‌های دوران بارداری و حضور ۹۸ درصدی زنان در عرصه طبابت بانوان را در کمیته زنان، جوانان و فرهنگ PAECO عنوان کردیم، تشریح کرد: آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری‌های مشترک با کشورهای عضو اکو در زمینه‌های ساخت واکسن، بیوتکنولوژی، اقتصاد و توریست سلامت نیز در این نشست اعلام شد.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، افزود: در مذاکرات کمیته زنان، جوانان و فرهنگ PAECO از سوی ما پیشنهاد داده شد تا با توجه به میزبانی سال آینده اجلاس توسط ایران نایب رئیسی کمیته مذکور به کشور ما اختصاص داده شود که با اجماع اعضای مورد تصویب قرار گرفت. امیدواریم در طول این یک‌سال فعالیت‌های مشترک با کشور‌های عضو داشته باشیم.



محمدبیگی با بیان اینکه در کمیته زنان، جوانان و فرهنگ PAECO تبادل نظراتی در حوزه‌های آموزش زنان و جوانان، اشتراکات فرهنگی و بازگشت به حالت عادی در دوران پساکرونا برنامه‌های خوبی ارائه شد، تصریح کرد: از سوی جمهوری اسلامی ایران در این کمیته مباحثی را در خصوص بازسازی‌های روانی، رفاهی، اجتماعی و بازآفرینی شغلی در دوران پساکرونا و توانمندسازی زنان در زمینه کارآفرینی و اشتغالزایی مطرح کردیم.



وی در پایان خاطرنشان کرد: وجود فرهنگ‌های بسیار قوی، کشورهای پرجمعیت، اشتراکات فرهنگی و دینی، خانواده محور بودن و ارزش‌های انسانی مشترک می‌تواند سازمان اکو را دارای شاکله‌ای مستحکم، مقتدر و آینده روشن کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 342253
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار