خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/08/08 - 13:56
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

چشم‌انداز روابط ایران و کویت مثبت است/ ضرورت توسعه همکاری‌های مشترک اقتصادی و سیاسی

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد افق و چشم انداز مثبتی در روابط میان ایران و کویت وجود دارد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت توسعه روابط میان ایران و کویت، گفت: کویت به عنوان کشور همسایه و هم مرز ایران در خلیج فارس دارای جایگاه مهمی برای توسعه روابط خارجی است.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه مواضع ایران اسلامی نسبت به کویت مانند زمان حمله صدام به این کشور نشان دهنده عمق روابط دوستانه‌مان است، اظهار کرد: علی رغم سوابق کویت در جنگ تحمیلی و حمایت‌های مالی این کشور از عراق، اشغال کویت توسط صدام را محکوم کردیم.



وی ادامه داد: به عبارتی هیچ وقت نخواستیم روابط منفی در جنگ تحمیلی در آینده روابطمان سایه بیندازد لذا اقدام رژیم بعث را محکوم و در کنار مردم آن کشور ایستادیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هم اکنون موضوع تنش زدایی با عربستان نیز شروع شده لذا افزایش سطح مناسبات با کویت نیز دارای اهمیت دوچندان است، افزود: در واقع ضرورت دارد سطح همکاری ها در حوزه منابع نفتی مشترک، امور سیاسی و اقتصادی، اتباع ایرانی و همچنین حضور گردشگران کویتی در کشورمان به منظور زیارت و درمان بهبود و ارتقاء یابد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک افزایش روابط دو کشور به نفع دو کشور و منطقه خواهد بود و می توان اذعان کرد افق و چشم انداز مثبتی در روابط دو کشور وجود دارد./



پایان پیام

  • کد خبر : 351073
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم