خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/26 - 10:36
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی توضیح داد:

چرا بایدن در مقابل برجام سردرگم است؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می گوید دلایل مختلفی باعث شده تصمیم گیری برای بایدن در زمینه بازگشت سریع به برجام سخت تر شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سردرگمی رئیس جمهور آمریکا در قبال ایران و بازگشت به برجام گفت: چند مشکل پیرامون بازگشت سریع آمریکا به برجام وجود دارد، اولا سیستم تصمیم‌گیری در آمریکا به دلیل تقسیم قدرت بین ارکان مختلف، نیازمند رایزنی با دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است، از این رو تصمیم‌گیری در این کشور فرآیند سریع و کوتاهی نیست،  آمریکایی‌ها در قبال خیلی از حوادث نمی‌توانند تصمیمات سریع بگیرند و نیاز به طی کردن مراحل و رایزنی های داخلی هستند.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز، صالح آباد در مجلس بیان کرد: همچنین آمریکایی ها نگران متحدانش از جمله اروپایی ها، برخی از کشورهای عربی منطقه و اسرائیل در خاورمیانه هستند، نمی خواهند تصمیمی بگیرند که اجماع لازم را نداشته باشد.











جلیل رحیمی جهان آبادی


وی با بیان اینکه مشکل دیگر در ارتباط با بازگشت آمریکا به برجام به ایران بر می گردد، عنوان کرد: به نظر می رسد آمریکا در خصوص وضعیت داخلی ایران به جمع بندی نرسیده اند و نمی دانند طرف ایرانی نهایتا چه تصمیم دارد آیا بازگشت به برجام در دولت فعلی که رو به پایان است باعث نمی شود  در دولت آینده دچار مشکل شوند و نتوانند آن را حل کنند یا اگر به برجام برگردند در دولت بعدی هم همین روال و تعهدات ادامه خواهد داشت.



این نماینده مجلس تاکید کرد: این موارد کنار هم جمع و باعث شده بایدن سردرگم باشد و نتواند در زمینه ایران و بازگشت به برجام به جمع بندی برسد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص موعد مقرر در قانون اقدام راهبردی برای رفع تحریم ها اظهار داشت: ایران برای فعالیت های هسته ای خود تصمیم گیری کرده، مجلس قانونی مصوب و دولت باید آن را اجرا کند، از این رو اینکه ما تصمیم خود را گرفته ایم قانون مجلس است و دولت باید اجرا کند، کار و تصمیم گیری برای بایدن سخت تر و تحت فشار بیشتری از طرف متعهدانش قرار خواهد گرفت وقتی ببینند ایران روند فعالیت هسته ای را ادامه می دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 313880
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار