خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/05 - 10:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مقتدایی:

پیمان‌شکنان حق طرح برجام پلاس را ندارند/ اروپا بدهی‌های زیادی به ایران دارد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ارائه پاسخ جدی به بدعهدی طرف های برجامی یکی از موضوعات مورد توافق در ایران است و هیچ فردی حق مذاکره با پیمان شکنان را ندارد.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص مذاکرات جدید در مورد فعالیت های هسته ای کشورمان و شکل گیری برجام پلاس، گفت: ارائه پاسخ جدی به بدعهدی طرف‌های برجامی یکی از موضوعات مورد توافق در ایران است که همگان بر آن تاکید دارند.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها بدهی سیاسی و اقتصادی زیادی در برجام دارند، اظهار کرد: بر این اساس هیچ فردی حق مذاکره با پیمان شکنان را ندارد و منافع ملی نیز اقتضاء می کند بر اساس تعهداتش، مطالبات مردمی را دریافت کند.



وی ادامه داد: می توان اذعان کرد یکبار مذاکرات در خصوص مسائل هسته ای انجام شد و متعاقبا تعهداتی نیز برای اروپا و آمریکا مشخص شد که به هیچ کدام از آنها عمل نشده لذا این کشورها باید بدانند ایران دارای کشوری مستقل و دارای اراده بوده و حاضر نیست تحت فشار، اقدام به مذاکره جدیدی خصوصا در حوزه موشکی داشته باشد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: بر این اساس مقامات کشورمان صرفا درصدد پیگیری مطالبات و منافع ملی هستند و صحبت دیگری با غربی ها در این زمینه نخواهد شد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین غربی ها بدانند جای هیچ نگرانی نسبت به فعالیت های هسته ای کشورمان وجود ندارد و نمی‌توانند بهانه جدید برای برگزاری مذاکرات مجدد در خصوص مسائل دیگر داشته باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312684
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار