خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/17 - 15:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
محمودوند:

پیغامی بین ایران و تیم بایدن رد و بدل نشده است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه و تمام مسئولان دستگاه دیپلماسی در راستای منافع ملی کشور و به صورت هماهنگ موضوعات مرتبط با دیپلماسی را دنبال می‌کنند.

مرتضی محمودوند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به اظهارات معاون سیاسی وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه ما هیچ پیغامی با تیم بایدن رد و بدل نکردیم، گفت: موضوع انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی بایدن در انتخابات بیشترین حساسیت را در حوزه سیاسی و امنیتی منطقه و نه فقط ایران داشته است، در پی پیروزی بایدن اظهاراتی هم درباره آشنایی آقای ظریف و بایدن و رد و بدل پیغام‌هایی بین آنها یا تیم مذاکره کننده برجام عنوان شده است که صحت ندارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آقای ظریف پیش از این در مصاحبه‌ای از آشنایی قدیمی خود با آقای بایدن خبر داد اما نکته‌ای را هم در صحبت‌هایش مطرح کرد که کمتر به آن پرداخته شده است.



وی ادامه داد: وزیر امور خارجه کشورمان به صراحت گفت تمام مذاکرات گذشته با بایدن با هماهنگی انجام گرفته است لذا مقامات مرتبط امنیتی کشور در جریان این مذاکرات بوده اند. در شرایط فعلی هم اگر قرار به گفت‌وگو یا رد و بدل پیغامی باشد، قطعا با هماهنگی انجام می‌گیرد که البته تاکنون این کار صورت نپذیرفت است.



محمودوند یادآور شد: هر رفت و آمد یا گفت‌وگویی بین ایران و طرف‌های برجام به ویژه آمریکایی‌ها که بدعهدی‌های بسیاری علیه ملت ایران روا داشته اند، بنا بر تشخیص مصلحت و منافع ملی انجام می‌گیرد لذا هیچ نگرانی در این زمینه وجود ندارد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر امور خارجه و تمام مسئولان دستگاه دیپلماسی در راستای منافع ملی کشور و به صورت هماهنگ موضوعات مرتبط با دیپلماسی را دنبال می‌کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 311552
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار