خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/08 - 11:34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
عموئی در نشست مجازی با رئیس گروه دوستى پارلمانى کوبا و ایران:

پیشرفت و عدم وابستگی، ایران و کوبا را تحت فشارهای سیاسی و اقتصادی آمریکا قرار داده است

رئیس گروه دوستى پارلمانى ایران و کوبا با انتقاد از تحریم‌هاى ظالمانه آمریکا علیه دو کشور، اظهار داشت: حفظ استقلال و حرکت در مسیر خودکفایى، پیشرفت و عدم وابستگى، موجب شده تا همواره از سوى آمریکا و سایر قدرت‌هاى استثمارگر، تحت فشارهاى سیاسى و اقتصادى قرار گیرند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابوالفضل عموئی  رئیس گروه دوستى پارلمانى ایران و کوبا در نشست مجازی(وبینار) روز گذشته(دوشنبه، 7 تیرماه) با پدرو ویکتور سیمون، رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران دیدار و گفت و گو کرد.



عمویى در ابتداى این نشست با اشاره به سابقه ارتباطات دوستانه و مواضع نزدیک رهبران دو کشور در عرصه هاى مختلف بین المللی گفت: توسعه و تقویت مناسبات فیمابین تهران و هاوانا در همه عرصه ها و همکارى در مجامع بین المللى مورد توجه و پیگیرى جمهورى اسلامى ایران قرار دارد.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تأکید کرد: گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران و کوبا در مجلس شوراى اسلامى از روند گسترش همکارى ها و ارتباطات نزدیک دو کشور در عرصه هاى مختلف استقبال و حمایت مى کند.











گفتگوی تصویری ابوالفضل عمویی با رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران


وی در بخش دیگرى از سخنان خود با انتقاد از تحریم هاى ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و کوبا اظهار داشت: حفظ استقلال و حرکت در مسیر خودکفایى، پیشرفت و عدم وابستگى که همواره به عنوان دو اصل تغییرناپذیر از سوى جمهورى اسلامى ایران و کوبا دنبال مى شود موجب شده تا همواره از سوى آمریکا و سایر قدرت هاى استثمارگر، تحت فشارهاى سیاسى و اقتصادى قرار گیرند.



عمویی در ادامه با تأکید بر اینکه اتحاد و همکارى دو کشور نقش مهمى در ناکامى دشمنان و حرکت به سوى توسعه و پیشرفت دارد، عنوان کرد: نمایندگان عضو گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران و کوبا در مجالس دو کشور باید با افزایش ارتباطات پارلمانى، در ایجاد زمینه هاى همکارى و شناسایى و رفع موانع موجود در مسیر توسعه تعاملات  فیمابین دو کشور به دولت ها کمک کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه همکارى دوکشور در زمینه تولید مشترک واکسن کرونا را نقطه عطفى براى همکارى در سایر عرصه ها دانست و افزود: مناسبات اقتصادى و تجارى فیمابین دو کشور نیز می تواند با پیروى از این الگوى همکارى، توسعه یابد.



رئیس گروه دوستى پارلمانى جمهورى اسلامى ایران و کوبا در پایان این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت تداوم گفتگوهاى طرفین، از همتاى خود براى سفر به تهران در رأس هیأتى از نمایندگان عضو گروه دوستى پارلمانى دعوت کرد.



رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران: اتحاد کشورهای مخالف نظام سلطه آمریکایی، راه رسیدن به پیروزی را هموارتر می‌کند



پدرو ویکتور سیمون نیز در این نشست مجازى گفت: مجلس و دولت کوبا با توجه به نقش و جایگاه مهم جمهورى اسلامى ایران در جهان و مواضع نزدیک و ضد امپریالیستى دو کشور، از گسترش مناسبات همه جانبه با ایران در عرصه هاى پارلمانى، سیاسى، اقتصادى، صنعتى، علمى-آموزشى و گردشگرى استقبال مى کنند.











گفتگوی تصویری ابوالفضل عمویی با رئیس گروه دوستی پارلمانی کوبا و ایران


رئیس گروه دوستى پارلمانى کوبا و ایران در ادامه تصریح کرد: تداوم ارتباطات پارلمانى عامل مهمى در شناخت و استفاده از توانمندى هاى فراوان دو کشور در زمینه هاى مختلف است.



وی در ادامه این نشست مجازى، سیاست تحریم، اعمال فشار و دخالت در امور داخلى دیگر کشورها از جمله کوبا و ایران توسط آمریکا و متحدانش را محکوم و از رأى مثبت ایران به قطعنامه کوبا در مجمع عمومى سازمان ملل در محکومیت تحریم هاى آمریکا قدردانى کرد.



رئیس گروه دوستى پارلمانى کوبا و جمهورى اسلامى ایران در پایان با تأکید بر اینکه اتحاد کشورهاى مخالف نظام سلطه آمریکایى در جهان و حمایت از مواضع یکدیگر در مجامع بین المللى، راه رسیدن به پیروزى را هموارتر مى کند، خاطرنشان ساخت: با توجه به زمینه هاى مختلف همکارى دو کشور، نسبت به افزایش سطح مبادلات اقتصادى و تجارى فیمابین امیدوار هستیم./



پایان پیام

  • کد خبر : 322144
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار