خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/09/30 - 09:57
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

پاکستان حساسیت بیشتری در تامین امنیت مرز مشترک با ایران به خرج دهد

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:حضور برخی از گروه های ضد امنیت منطقه ای و تجزیه طلب در خاک پاکستان سزاوار این کشور نیست به همین خاطر انتظار می رود که این همسایه حساسیت بیشتری در تامین امنیت مشترک با ایران به خرج دهد.

ابراهیم عزیزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اعلام این مطلب گفت: به واسطه اشتراکات مذهبی،فرهنگی و تاریخی ظرفیت های زیادی برای توسعه روابط دو کشور با یکدیگر وجود دارد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: پاکستان به عنوان یکی همسایگان ایران از ظرفیت های خوبی در مسائل منطقه ای برخوردار است به همین خاطر باید به سمت استفاده از مزیت های مشترک بین دو کشور حرکت کنیم.



وی افزود: تقویت روابط بین ایران و پاکستان باعث بر طرف شدن نیازهای مشترک دو کشور خواهد شد به همین خاطر سیاست خارجی جمهوری اسلامی در دولت سیزدهم گسترش روابط با همسایگان است.



عزیزی بیان کرد: وزارت امورخارجه به عنوان دستگاه دیپلماسی کشور در این موضوع جدی بوده ضمن اینکه کمیسیون امنیت ملی به دنبال تقویت روابط با همسایگان  است و بر اجرایی شدن آن نظارت می کند.



وی ابراز کرد: هفته گذشته کمیسیون امنیت ملی نشستی را با سفرای جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه داشت که با توجه به گزارش های ارائه شده در صورت استمرار روند مثبت و روبه جلو فعلی، ضمن بهره مندی از ظرفیت کشورهای همسایه تحولات خوبی در منطقه رخ می دهد.



نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: وزارت خارجه به عنوان خط مقدم دیپلماسی کشور این راهبرد دولت و مجلس را باید دنبال کند تا تبادلات تجاری با کشورهای همسایه تقویت شود و به مرز همکاری فی مابین برسیم.



وی یاد آور شد: با توجه به این که پاکستان جزو همسایگان ایران است این کشور باید دغدغه و نگرانی های جمهوری اسلامی را در زمینه تامین امنیت مرز های دو کشور رفع کند.



عزیزی تاکید کرد: حضور برخی از گروه های ضد امنیت منطقه ای و تجزیه طلب در خاک پاکستان سزاوار این کشور نیست و انتظار داریم همسایه ایران حساسیت بیشتری به خرج دهد./



پایان پیام

  • کد خبر : 334022
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار