خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/10/08 - 15:02
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عباس زاده در واکنش به بیانیه برجامی فرانسه:

پاریس پاسخ دهد به کدام مفاد برجام جامه عمل پوشانده است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اروپایی ها بجای فرافکنی، از فرصت پیش روی خود استفاده کنند و توافقنامه برجام را نجات دهند.

محمود عباس زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص صدور بیانیه‌ وزارت خارجه فرانسه مبنی بر اینکه گام‌های اخیر ایران، تلاش‌های اروپا برای بازگشت به توافق هسته‌ای را به خطر انداخته و قویاً اتهامات ایران مبنی بر پایبند نبودن اروپا به توافق هسته‌ای را رد می‌کنند، گفت: اروپایی ها به هیچکدام از تعهدات هسته ای خود عمل نکرده اند و افکار عمومی دنیا این مهم را می داند.



نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها نقش پلیس خوب و آمریکایی ها نقش پلیس بد را بازی می کنند، اظهار کرد: در واقع کاخ سفید با خروج از توافقنامه تلاش کرد ایران اسلامی را تحت فشار قرار دهد و اروپایی ها نیز در همین راستا سعی کردند امتیازات بیشتری از کشورمان دریافت کنند.



وی ادامه داد: بهتر است اروپایی ها با جمهوری اسلامی ایران روراست باشند زیرا آنها در یازده بند از برجام تعهداتی را پذیرفته اند اما هیچکدام محقق نشده است.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه ایران درصدد تبیین سازوکاری برای فراهم کردن زمینه تحقق تعهداتش برجامی اروپایی ها است، افزود: به نظر می رسد بهتر است اروپایی ها بجای فرافکنی، از فرصت پیش روی خود استفاده کنند و توافقنامه را نجات دهند. در واقع قانون مصوب مجلس در این خصوص کاملا عملیاتی است و با اتمام وقت، اجرایی خواهد شد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اروپایی ها بگویند کدام تعهد را اجرایی کرده اند جامعه بین الملل از آنها مطلع شود، خاطرنشان کرد: در واقع غربی ها دست پیش را گرفته اند که پس نیفتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 310942
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار