خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/11/04 - 14:47
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عزیزی:

وزارت خزانه‌داری آمریکا درصدد جبران افتضاح سیاسی ترامپ در برجام باشد، نه اعلام پیش‌شرط

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزارت خزانه‌داری آمریکا نمی تواند برای جبران افتضاح رییس جمهور گذشته‌شان در برجام، پیش شرط برای رفع تحریم ها مطرح کند.

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به پیش شرط گزینه تصدی سمت وزارت خزانه‌داری آمریکا درباره رفع احتمالی تحریم‌ها علیه ایران، گفت: به نظر می رسد بهتر باشد مقامات آمریکایی قبل از اظهار نظر در مورد مسائل بین المللی مانند برجام، ابتدا باید افتضاح سیاسی رییس جمهور گذشته‌شان را اصلاح کنند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: متاسفانه هیچ گاه به مقامات کاخ سفید اطمینانی نبوده و اظهاراتی مانند اینکه باید با ایران اسلامی در مورد حقوق بشر و حمایت از تروریسم مذاکره شود تا تحریم ها لغو شود، موید این مهم است.



وی ادامه داد: همچنین صحبت از فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران برای لغو تحریم های نیز بدون شک درراستای سیاست ایران هراسی است که باید این روند اظهارنظر سیاسی عیله کشورمان اصلاح شود؛ در واقع چنین موضع گیری هایی نشان می دهند مقامات دولت جدید آمریکا هنوز ادبیات دیپلماسی را فرانگرفته اند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: مقامات دستگاه دیپلماسی کشورمان باید استوار باشند و در مقابل زیاده خواهی های کاخ سفید و سایر کشورهای غربی ایستادگی کنند تا منافع ملی محقق شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقامات آمریکایی باید بدانند در شرایطی نیستند که بخواهند برای کشورمان پیش شرط بگذارند تا به برجام بازگردند زیرا خودشان با اشتباه استراتژیک و خطای راهبردی از توافقنامه بین المللی خارج شدند و اکنون باید پاسخگو باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 312643
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار