خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/03/21 - 16:00
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
نایب رئیس کمیسیون امنیت در دیدار با دیدار دانشجویان دانشگاه دفاع ملی پاکستان:

واگرایی و تفرقه بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: واگرایی و تفرقه بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است و در مقابل اتحاد و انسجام عامل مهمی برای قدرتمندی امت اسلام است.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت جمعی از دانشجویان دانشگاه دفاع ملی پاکستان صبح امروز شنبه بیست و یکم خرداد ماه 1401 با ابراهیم عزیزی نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کردند.



عزیزی در ابتدای این دیدار با بیان اینکه از اولویت های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران تحکیم روابط خود با کشورهای منطقه، و به ویژه کشورهای دوست و همسایه است، گفت: روابط با کشور همسایه، دوست و برادر پاکستان برای ما اهمیت دارد و باید در تمامی زمینه های اقتصادی، فرهنگی، امنیتی و سیاسی توسعه یابد.



وی اتحاد و همبستگی کشورهای اسلامی را  عامل مهمی در راستای پیشرفت و اعتلای امت اسلامی دانست وافزود: پیشرفت، ترقی و پیروزی امت اسلامی در سایه همبستگی به دست می آید و وحدت؛ مهمترین عامل اقتدار امت اسلام است.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه واگرایی بزرگترین تهدید برای جهان اسلام است افزود: اتحاد و انسجام عامل مهمی برای قدرتمندی امت اسلام است و وظیفه دو کشور این است که با تمام توان در جهت حفظ انسجام امت اسلامی و اتحاد تلاش کنیم.



عزیزی با بیان اینکه جهان تک قطبی با محوریت آمریکا در حال گذار تدریجی به یک نظم جهانی جدید است  که تحولات منطقه‌ و حرکات آزادیبخش مسلمانان نقش مهمی در شکل‌گیری آن دارند، خاطرنشان کرد: نه تنها این دوران گذار به نظم چندجانبه‌گرایی است بلکه معتقدیم این دوران زوال نظام سلطه بوده و خواهد بود. آمریکا و هم‌پیمانانش مجبور شدند از دوران یک جانبه‌گرایی خارج و با نظام چندجانبه‌گرایی روبرو شوند که قطعاً دوران جدید برای آنها خوشایند نیست. ظهور قدرت های جدید، ضعف و زوال آمریکا و ایجاد فرصت های جدید برای کشورهای منطقه به ویژه کشورهای اسلامی از جمله آثار و نتایج شکل گیری یک نظام بین المللی چند قطبی جدید است که باید از این فرصت بهره برد.



نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن تشریح  تحولات منطقه از جمله وضعیت موجود در افغانستان، اظهار داشت:جمهوری اسلامی ایران از برقراری ثبات سیاسی در تمامی کشورهای منطقه از جمله افغانستان استقبال می کند. امیدواریم در آینده شاهد تحولات خوبی در افغانستان باشیم.



وی ایمان و باور های ایدئولوژیک، رهبری دینی و تکیه بر مردم را از مهمترین مولفه های قدرت در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران در طول چهل سال اخیر با تهدیدات فراوانی از جمله تحریم ها مواجه بوده که با بهره گیری از مدیریت جهادی تمامی آنها را به فرصت مبدل ساخته است.



نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر نقش مهم مذاکره و گفتمان قوی در عرصه بین الملل تصریح کرد: به برخی از کشورهای منطقه نصیحت کردیم که تکیه به کشورهایی چون آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانانش تکیه به قدرت¬ های پوشالی است که نفعی برای کشورهای منطقه نخواهد داشت. جمهوری اسلامی ایران همواره از مذاکره و گفتگوی مثمرثمر و با نتیجه در راستای حل مشکلات موجود استقبال می نماید.



دانشجویان دانشگاه دفاع ملی پاکستان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه پیوندهای فرهنگی، دینی و تاریخی میان دو کشور خاطرنشان کردند:جمهوری اسلامی ایران و پاکستان از ظرفیت های زیادی برای تحکیم و تعمیق روابط و همکاری های مشترک برخوردارند که باید از این فرصت ها استفاده کرد.



این دانشجویان، دیپلماسی پارلمانی را مولفه مهمی در توسعه روابط دو کشور دانستند و گفتند: روابط صمیمانه و علاقمندی دو کشور به گسترش روابط فیمابین سرمایه ارزشمندی است که می‌توان از آن برای تحکیم هرچه بیشتر روابط و مناسبات فیمابین در عرصه های مختلف بهره برد./



پایان پیام

  • کد خبر : 343567
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار