خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/03/27 - 12:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
سپهری در نشست کارگروه بین الملل اتاق وضعیت فلسطین؛

واکاوی ابعاد حقوق بشری اشغال فلسطین با محوریت زنان و کودکان/ سازمان ملل مانع نسل کشی در غزه شود

دبیر کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین از واکاوی ابعاد حقوق بشری اشغال سرزمین فلسطین با محوریت زنان و کودکان در عرصه داخلی و بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نشست کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین پیش از ظهر امروز (یکشنبه 27 خردادماه) با حضور دبیر، جمعی از اعضای کارگروه و تعدادی از فعالان حوزه فلسطین در دفتر شبکه ارتباطی سازمان های غیردولتی زنان برگزار شد.

عصمت سپهری، دبیر کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین در این نشست با اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی کارگروه متبوعش، گفت: تلاش شده با توجه به ظرفیت هایی که سمن ها دارند، در عرصه جهانی مانند شورای حقوق بشر سازمان ملل فعالیت هایی برای دفاع از حق مشروع زنان و کودکان بی دفاع فلسطینی صورت بگیرد.

وی در این راستا، اظهار کرد: باید یادآور شد رویکرد بین المللی سمن ها مانع از روشنگری و واکاوی در عرصه داخلی نشده است؛ به عنوان مثال در همایش های مختلفی به موضوع واکاوی ابعاد حقوق بشری اشغال سرزمین فلسطین با محوریت زنان و کودکان پرداخته شده است.

سپهری ادامه داد: در این میان شبکه ارتباطی سازمان های غیردولتی زنان با همکاری سمن ها و کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین تلاش کرد بیانیه های متعددی را در سطح بین المللی ارسال کند که همگی آنها به محکومت اقدامات ضدبشری صهیونیست ها خصوصا در بمباران مراکز درمانی و بیمارستان های غزه پرداختند.

دبیر کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین در این زمینه، تصریح کرد: همچنین با ارتباط گیری در عرصه بین المللی، بیانیه هایی به رییس شورای حقوق بشر، کمیسر عالی، دبیرکل و حتی گزارشگر فلسطین در سازمان ملل ارسال شد که از اثرگذاری خوبی برخوردار شد.

وی با اشاره به اینکه محاصره غزه موجب شده حقوق اولیه انسانی زیرسوال برود، افزود: بروز قحطی، عدم دسترسی زنان و دختران به خدمات روانشناختی و بهداشتی و غیره مصداق های جنایات صهیونیست ها در غزه است؛ در واقع مقامات رژیم اشغالگر قدس با روش های مختلف جنگی حقوق زنان و کودکان را نقض می کنند تا مردم این منطقه را تحت فشار بگذارند.

سپهری با تاکید بر اینکه سازمان ملل و دیگر نهادهای بین المللی باید رژیم صهیونیستی را وادار به برقراری آتش بس و رفع کامل محاصره غزه کنند تا کمک های بشردوستانه هر چه سریع تر وارد این منطقه شود، خاطرنشان کرد: بدون شک قطع شریان های حیاتی و جلوگیری از دسترسی مردم غزه خصوصا زنان و کودکان به آب و غذا و حتی دارو از مصداق های جنایت جنگی و نسل کشی است که سازمان ملل با توجه به رسالت ذاتی خود، باید در جهت رفع آنها اقدام اساسی کند.

گفتنی است، اعضای کارگروه سمن‌های اتاق وضعیت فلسطین نیز در این نشست به بیان نظرات و دیدگاه های خود در خصوص اقدامات صورت گرفته پرداختند و بر ضرورت افزایش اقدامات حمایتی در عرصه بین المللی تاکید کردند./

پایان پیام

  • کد خبر : 379618
کلمات کلیدی
محمدجواد یافتیان
خبرنگار

محمدجواد یافتیان

آخرین اخبار