خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/17 - 10:58
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار در دیدار با رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در ایران:

هیچ تفاوتی بین مردم و مهاجرین در ایران وجود ندارد/ شاهد رفتار نامناسب غربی‌ها با پناهجویان هستیم

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس در دیدار با رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت در ایران، گفت: در ایران برخلاف آنچه در غرب مشاهده می‌کنیم هیچ تفاوتی بین مردم و مهاجرین وجود ندارد و آنها خدمات یکسانی دریافت می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس با لالینی وراسامی، رئیس دفتر سازمان بین المللی مهاجرت دیدار و گفت وگو کرد.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در این دیدار با اشاره به پیچیده بودن موضوع مهاجرت، اظهار کرد: مهاجرت در سالهای اخیر به کشور ما افزایش یافته و جمهوری اسلامی ایران سعی کرده تا نسبت به مهاجرین و ایجاد همزیستی بین مردم و آنها، خدمات برابری اعطا کند. 



جوکار به رفتار نامناسب غربی ها با پناهجویان اشاره کرد و گفت: در ایران برخلاف آنچه در غرب مشاهده می‌کنیم، هیچ تفاوتی بین مردم و مهاجرین وجود ندارد و آنها خدمات درمانی، آموزشی و رفاهی یکسانی دریافت می کنند.



وی با بیان اینکه لایحه ای قانونی تحت عنوان سازمان ملی مهاجرت در مجلس در حال بررسی است، افزود: هدف از بررسی لایحه مذکور ایجاد بانک اطلاعاتی و ثبت مشخصات هویتی مهاجرین است تا مدیریت بهتری در این زمینه صورت گیرد.



حضور 6 میلیون پناهجوی خارجی در ایران



گفتنی است، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس و مسئول تدوین قانون مهاجرت نیز در این نشست حضور داشت و نسبت به استفاده از تجربیات و قوانین وضع شده در سایر کشورها اعلام آمادگی کرد.



 ابوترابی با اشاره به قرار داشتن جمهوری اسلامی ایران در مسیر مهاجرت، گفت: در حال حاضر 6 میلیون پناهجوی خارجی در ایران حضور دارند.



همچنین، لالینی وراسامی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی ایران، از تلاش‌ها و هزینه‌های ایران در دهه‌های اخیر در مواجهه با مهاجرین قدردانی کرد.



ایران توانسته در زمینه مهاجران در حد استانداردهای بالا موفق عمل کند



وی با اشاره به اینکه ایران در سطح جهانی توجه ویژه‌ای نسبت به مدیریت امور مهاجرین دریافت نکرده است، افزود: با وجود این که سازمان ملل حمایت خاصی نسبت به ایران در زمینه مهاجرین نداشته اما این کشور توانسته در این زمینه در حد استانداردهای بالا موفق عمل کند.



وراسامی از شروع بررسی لایحه برای ساماندهی مهاجرین در مجلس شورای اسلامی ابراز خوشحالی کرد و گفت: تجربیات خود از حضور در کشورهای ایرلند و جیبوتی به عنوان رئیس دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت را در اختیار پارلمان ایران قرار خواهد داد.



در پایان دو طرف توافق کردند تا در جلسات آتی با امضای توافق نامه‌ای از مشورت‌های دفتر سازمان بین‌المللی مهاجرت در ایران استفاده کنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 369489
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار