خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/06/21 - 13:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
به گزارش خانه‌ملت:

هیأت پارلمانی ایران در سمینار منطقه‌ای مجالس کشورهای آسیا- اقیانوسیه شرکت می‌کند

هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به منظور شرکت در سمینار منطقه‌ای مجالس کشورهای منطقه آسیا- اقیانوسیه پیرامون «نیل به اهداف توسعه پایدار» بعد از ظهر امروز به اسلام آباد- پاکستان سفر می‌کند.

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت،  یک هیأت پارلمانی متشکل از سه نماینده مجلس شورای اسلامی به دعوت مشترک اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) و مجلس ملی پاکستان برای شرکت در سمینار منطقه ای مجالس کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه پیرامون «نیل به اهداف توسعه پایدار» بعد از ظهر امروز دوشنبه ٢١ شهریور ١۴٠١ به اسلام آباد- پاکستان سفر می‌کند.



بر همین اساس، این سمینار طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۲ و ۲۳ شهریور ماه ۱۴۰۱ با شرکت نمایندگانی از مجالس کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه در اتحادیه بین المجالس جهانی برگزار می‌شود و‌ از مجلس شورای اسلامی نیز آقایان ملک فاضلی، مجید ناصری نژاد و محسن فتحی در این سمینار حضور خواهند داشت.



گفتنی است؛ بررسی راه‌های تبادل تجارب نمایندگان‌ مجالس عضو در زمینه تحقق اهداف توسعه هزاره پس از سال ٢٠١۵ و ارائه پیشنهادات پارلمانی برای مقابله با موانع توسعه پایدار منطقه آسیا و اقیانوسیه اعم از تغییرات اقلیمی و آب و هوایی، بیابان‌زایی، گرسنگی و سوء تغذیه، آموزش بدون کیفیت نوجوانان، بیماری‌های همه گیر همچون کووید از جمله موضوعات مورد بحث در این سمینار خواهد بود.



به گزارش خانه‌ملت؛ هیأت جمهوری اسلامی نیز در این سمینار به تبیین سیاست‌های توسعه ای کشور و دستاوردهای حاصله در حوزه های آموزش، بهداشت، سلامت، انرژی و حفاظت از محیط زیست خواهد پرداخت./



پایان پیام

  • کد خبر : 348965
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار