خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/01/12 - 14:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
عضو کمیسیون امنیت مجلس با اشاره به پیشنهاد قطر؛

همگرایی منطقه‌ای نیازمند دوری کشورهای حاشیه خلیج فارس از فضاسازی کاخ سفید است

عضو کمیسیون سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با دوری کردن از فضاسازی صهیونیست ها و آمریکایی ها علیه ایران، می توانند به سمت همگرایی منطقه ای حرکت کنند.

مهدی سعادتی بیشه سری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اظهارات وزیرخارجه قطر مبنی بر ضرورت گفتگو میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس با ایران، گفت: متاسفانه شورای همکاری خلیج فارس مواضعی را نسبت به جمهوری اسلامی اتخاذ می کند که بیانگر پیگیری سیاست های قدرت های فرامنطقه ای مانند ایالات متحده است.



نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه هیچگاه از نزدیک شدن به ایران و افزایش سطح تعاملات آسیب و ضرر ندیده اند، اظهارکرد: بر این اساس کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز باید به سمت رفع تنش ها و کاهش اختلاف نظرها با کشورمان گام بردارند زیرا ایران هیچگاه نسبت به آنها رویکرد منفی نداشته است.



وی با بیان اینکه متاسفانه برخی سران کشورهای حاشیه خلیج فارس تحت تاثیر فضاسازی صهیونیست ها علیه ایران هستند، ادامه داد:  بر این اساس اگر سران کشورهای یاد شده از سیاست های آمریکایی ها و صهیونیست ها دوری کنند، بدون شک شاهد بازگشت صلح و آرامش خواهیم بود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه حضور  بیگانگان در منطقه صرفا موجب افزایش تنش و اختلاف میان همسایگان شده است، افزود: این مهم در حالیست که امنیت و ثبات منطقه با همکاری میان کشورهای همسایه محقق می شود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران همواره از توسعه روابط با همسایگانش خصوصا کشورهای حاشیه خلیج فارس استقبال می کند لذا اکنون سران این کشورها باید تصمیم بگیرند تکیه بر بیگانگان می تواند برایشان سودآور باشد یا تکیه بر اصل حسن همجواری و مشارکت در امور منطقه از طریق تعامل با همسایگان./



پایان پیام

  • کد خبر : 339342
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار