خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/04/23 - 19:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
احمدی بیغش در نشست مجازی:

همکاری‌های ایران و بلژیک در سازمان‌های بین المللی موفقیت‌آمیز است/ ضرورت ارتقای سطح همکاری ها در مجامع بین‌المللی

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلژیک در نشست مجازی با همتای خود همکاری‌های دو کشور در سازمان‌های بین المللی را موفقیت‌آمیز دانست و بر ضرورت ارتقای سطح همکاری‌ها در مجامع بین‌المللی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ جوی دونه و محمود احمدی بیغش روسای گروه های دوستی پارلمانی بلژیک و جمهوری اسلامی ایران  در یک نشست مجازی  پیرامون توسعه و گسترش مراودات در عرصه های مختلف و ارتباطات پارلمانی گفتگو و تبادل نظر کردند.



احمدی بیغش، رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در ابتدای این نشست مجازی (وبینار) با اشاره به سابقه روابط یک صدساله دو کشور بر توسعه روابط دوجانبه در عرصه های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه مناسبات پارلمانی تاکید کرد و گفت: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس تسریع کننده تعاملات بوده و تسهیل کننده مناسبات دوستانه فیمابین هستند.



 وی در همین بخش، خواستار تحکیم و تقویت همکاری‌ها و رایزنی‌های مستمر در حوزه‌های مختلف شد و تصریح کرد: امید است با مهار کرونا ویروس توسعه روابط دو کشور به صورت دیدارها و گفت و گوها به صورت حضوری شتاب گیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به نقش فعال بلژیک در تحولات منطقه‌ای و جهانی خاطرنشان کرد: خروج یکجانبه آمریکا از برجام، مشکلاتی برای جمهوری اسلامی ایران به وجود آورده ولی از واکنش سنجیده و اعتراض بلژیک در خروج یکجانبه آمریکا از برجام قدردانی ‌می‌کنیم و از مواضع سازنده بلژیک در حفظ برجام حمایت می‌کنیم.



نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، در ادامه این نشست مجازی، بر تبادل هیأت سیاسی و پارلمانی میان مقامات دو کشور و تبادل تجارب در بخش‌های مختلف تأکید کرد،  وی در همین راستا از همتای بلژیکی برای سفر به تهران دعوت به عمل آورد.



وی در پایان همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و بلژیک در سازمان‌های بین المللی را موفقیت آمیز دانست و بر ارتقای سطح همکاری ها در مجامع بین المللی تأکید کرد.



جوی دونه، رئیس گروه دوستی پارلمانی بلژیک و ایران نیز در این نشست مجازی، جمهوری اسلامی ایران را کشوری با توانمندی‌های فراوان اقتصادی و صنعتی دانست و گفت: قدمت تعاملات دو کشور، نشان از پیشینه مثبت ارتباطات است و بلژیک از گسترش  مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کند.



وی خاطرنشان کرد: بلژیک و ایران سابقه همکاری دیرینه ای را در کارنامه خود دارند و تقویت مناسبات فیمابین به منافع دو ملت منجر خواهد گشت.



رئیس گروه دوستی پارلمانی بلژیک و جمهوری اسلامی ایران در پایان تصریح کرد: توسعه مراودات در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی و تجاری با حمایت پارلمانها، به رشد روند ارتباطات کمک خواهد کرد و همچون گذشته می تواند به تعاملات فیمابین سرعت دهند.



ذبیح الله اعظمی عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و بلژیک که در این نشست حضور داشت، ارتباطات میان گروه های دوستی پارلمانی را مکمل تعاملات دو کشور خواند و ابراز داشت: تقویت روابط پارلمانی و توجه ویژه به حوزه اقتصاد و فرهنگ، در همکاریهای دو کشور ضرورت دارد.



وی تصریح کرد: فعال شدن مسیر مراودات صادرات و واردات، محصولات و نهاده‌های کشاروزی میان دو کشور حائز اهمیت است و جمهوری اسلامی ایران از این موضوع استقبال می کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 323176
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار