خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/21 - 11:08
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی‌جهان آبادی:

همکاری‌ مشترک امنیتی تهران و تاشکند، خنثی‌‎کننده سیاست ایران هراسی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد همکاری‌ مشترک امنیتی بین ایران و ازبکستان می تواند سیاست ایران هراسی را خنثی کند.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت امضای سند همکاری‌های مشترک امنیتی بین ایران و ازبکستان، گفت: دولت ها عموما حول دغدغه های امنیتی مشترک با همدیگر همکاری می کنند و این در حالیست که در منطقه آسیای مرکزی دغدغه های امنیتی مشترکی وجود دارد.



نماینده مردم تربت‌جام و تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو جدید شانگهای و از طرفی به دلیل داشتن دغدغه های مشترک با ازبکستان، طبیعی است که با این کشور در حوزه مبارزه با مواد مخدر، افراط گرایی، تبادل اطلاعات امنیتی، مبارزه با گروه های تروریستی و تجزیه طلب همکاری داشته باشد.



وی با اشاره به اینکه سفر اخیر دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان بخشی از همکاری با کشورهای منطقه محسوب می شود، ادامه داد: باید یادآور شد قبلا نیز با برخی کشورهای منطقه از جمله پاکستان اسناد امنیتی امضا کرده و تعاملات خوبی داشته ایم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در پیمان شانگهای مرسوم است اعضا با یکدیگر  اسناد همکاری مشترک در حوزه های مختلف انعقاد کنند، افزود: باید اذعان کرد انعقاد چنین پیمان هایی، برخی از سوءتفاهم ها را برطرف می کند زیرا رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها تلاش می کنند در آسیای مرکزی در قالب انقلاب های رنگی و اکنون در قالب فعالیت های اقتصادی نفوذ کنند تا ایران هراسی را پررنگ کنند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بنابراین این قراردادها و پیوندهای امنیتی و رفت و آمدهای مقامات کشورمان می تواند به شفاف سازی در خصوص اینکه ایران هیچگاه به دنبال ایچاد چالش برای همسایگانش نبوده کمک کند؛ همچنین نشان می دهد ایران همواره موجب ثبات و امنیت خاورمیانه بوده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 338711
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار