خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/19 - 10:31
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
علیزاده در دیدار با نمایندگان مجلس سنای پاکستان:

همکاری تهران و اسلام آباد در جهت ایجاد صلح در منطقه دستاورد مثبتی است

رئیس گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، تاکید کرد: همکاری میان تهران-اسلام آباد در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه دستاوردهای مثبتی به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، هیئت پارلمانی کشورمان روز گذشته (یکشنبه ۱۸ دی ماه) در حاشیه سیزدهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی (APA)، با نمایندگان مجلس سنای پاکستان دیدار و گفتگو کرد.



علی علیزاده، رئیس گروه پارلمانی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA)، با بیان اینکه ایران و پاکستان دارای مشترکات فرهنگی و تاریخی فراوانی هستند، گفت: همکاری میان تهران - اسلام آباد در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه دستاوردهای مثبتی به همراه داشته است.



علی علیزاده بر ضرورت استمرار تلاش‌ها و تعاملات میان دو کشور در مبارزه با تروریسم تاکید کرد و اظهار داشت: همکاری پیرامون تحولات منطقه، نتیجه روابط نزدیک دوجانبه میان دو کشور است.













تعاملات ایران و پاکستان اقدامات تروریست ها را خنثی می کند



محمدمهدی زاهدی، عضو گروه پارلمانی ایران در APA در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از همکاری و تعاملات میان دو کشور در مجامع بین المللی اظهار داشت: تعاملات میان ایران و پاکستان اقدامات گروه های تروریستی در مرزهای دو کشور را خنثی می‌کند.



وی افزود: ضروری است، دو کشور برای حفظ امنیت در منطقه از جمله مبارزه با گروه های تروریستی همچون داعش همکاری های بیشتری را با یکدیگر داشته باشند.



محمدمهدی زاهدی، با بیان اهمیت و نقش مناسبات دوجانبه بر تقویت روابط اقتصادی، پارلمانی و توسعه مراودات مرزی میان دو کشور تاکید کرد.



نماینده مردم کرمان در پایان اظهارات خود، با بیان اینکه در گذشته زبان فارسی در پاکستان از رونق قابل توجهی برخوردار بوده است، از نمایندگان پارلمان این کشور خواست تا همچون گذشته ترویج زبان فارسی مورد توجه دولتمردان قرار گیرد.



 



تاکید بر ضرورت کاهش رنج زنان در افغانستان



غلامرضا نوری قزلجه، عضو گروه پارلمانی ایران در APA، در ادامه این دیدار با اشاره به اوضاع منطقه، نقش ایران و پاکستان را در تحولات افغانستان مهم خواند و بر ضرورت کاهش رنج مردم افغانستان به ویژه زنان تاکید کرد.



غلامرضا نوری قزلجه، از هیئت پارلمانی پاکستان خواست تا برای تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که راهی برای کاهش مشکلات در این کشور است، تلاش مضاعف کند.



 



کمک کنیم تا افغانستان از انزوا در مجامع بین المللی خارج شود



جلیل رحیمی جهان آبادی، عضو دیگر گروه پارلمانی ایران در APA، نقش کشور پاکستان را برای جهان اسلام و منطقه ارزشمند دانست و با اشاره به نزدیکی روابط فیمابین خاطرنشان کرد: ایران و پاکستان همکاری های فراوانی در حوزه‌های مختلف از جمله سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارند.



رحیمی جهان آبادی در ادامه با اشاره به اوضاع منطقه گفت: باید کمک کنیم تا افغانستان از انزوا در مجامع بین المللی خارج شود.



وی افزود: انزوای افغانستان رشد داعش در این کشور را به دنبال خواهد داشت.



 



عضو گروه پارلمانی مجلس پاکستان: همواره از ایران حمایت کردیم



انور الحق، عضو گروه پارلمانی مجلس سنای پاکستان با اشاره به اشترکات در حوزه های تاریخی، ادبیات، موسیقی و ... بر روابط دیرینه و عمیق میان دو کشور تاکید کرد و گفت: علی رغم تلاش برخی افراد در خصوص خدشه دار کردن روابط میان دو کشور، همواره از ایران حمایت کردیم و اجازه نمی دهیم آنها از طریق پاکستان به اهداف خود دست پیدا کنند.



وی افزود: ما شاهد مدیریت عالی مرزها از سوی طرفین هستیم و نمی‌گذاریم گروه های تروریستی به راحتی از طریق ما منطقه را به مخاطره اندازند.



عضو گروه پارلمانی مجلس سنای پاکستان با بیان شرایط موجود در افغانستان بر ضرورت وجود رویکرد واحد در منطقه برای حل مناقشات در افغانستان تاکید کرد.



قابل ذکر است، معصومه پاشایی بهرام، عضو گروه پارلمانی کشورمان در APA، نیز در این نشست حضور داشت./



پایان پیام

  • کد خبر : 355034
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم