خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/04 - 08:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
نماینده مردم شیراز در مجلس:

همکاری ایران و هند در توسعه بندر چابهار تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس اعتقاد دارد همکاری ایران و هند در توسعه بندر استراتژیک چابهار سبب بی اثر شدن محدودیت های اقتصادی و تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده می شود.

جعفر قادری در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت همکاری ایران و هند در توسعه بندر استراتژیک چابهار، گفت: توسعه این بندر موجب تسهیل مبادلات تجاری و ترانزیتی برای کشورهای مختلفی خواهد شد که نهایتا برای جمهوری اسلامی سودآوری رقم می زند.



نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چینی ها و هندی ها ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری های مشترک دارند، اظهار کرد: با توجه به شرایط تحریمی که کشورمان با آن مواجه است، این همکاری مشترک می تواند به شکوفایی اقتصادی ایران نیز کمک شایانی کند.



وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد تجارت ایران و هند نیز تسهیل می شود و این در حالیست که محدودیت های اقتصادی و تحریم های اعمال شده از سوی ایالات متحده نیز بی اثر می شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه هم اکنون شاهد شکل گیری کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب هستیم، افزود: در واقع تحقق این موضوع سبب می شود صادرات محصولات ایرانی نیز تسهیل شود.



عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هندی ها چشم انداز اقتصادی خاصی را برای خودشان پیش بینی کرده اند لذا باید از ظرفیت سرمایه گذاری آنها بهترین بهره را ببریم تا شاهد دستاوردهای مشترک برد- برد باشیم، خاطرنشان کرد: در این میان نباید فراموش کرد امروزه در بنادر کشورهای مختلفی از جمله عمان کالاهای زیادی انبار شده که بندر چابهار و در ادامه مسیرهای مذکور می توانند راه خوبی برای صادرات آنها به آسیای میانه باشند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359148
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم