خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/23 - 17:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضایی در دیدار با رئیس مجلس الجزایر:

همکاری ایران و الجزایر در موضوع فلسطین موجب خنثی سازی توطئه های صهیونیستی می شود

در حاشیه نشست چهل و هفتم کمیته اجرایی PUIC ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با رئیس مجلس الجزایر دیدار کرد.

 به گزارش خبرگزاری خانه ملت، ابراهیم رضایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در  حاشیه چهل و هفتمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC) با ابراهیم بوغالی، رئیس مجلس الجزایر دیدار و گفتگو کرد.



عضو گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی(PUIC)، در ابتدای این دیدار، با اشاره به مشترکات فراوان میان دو کشور و ضرورت تقویت مناسبات تهران - الجزیره اظهار امیدواری کرد که سطح روابط دو کشور در حوزه های مختلف، به ویژه سیاسی- اقتصادی افزایش یابد.



 وی در این راستا، حضور مشترک دو کشور مسلمان ایران و الجزایر در مجامع منطقه ای و بین المللی را حائز اهمیت دانست.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، با تجلیل از سوابق انقلابی و مبارزات ملت الجزایر، خاطرنشان کرد: تجربه مشترک ایران و الجزایر ثابت کرده که ایستادگی و مقاومت نتیجه‌بخش است و در موضوع فلسطین نیز همکاری دو کشور می‌تواند موجب خنثی سازی توطئه‌های صهیونیستی سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونسیتی شود.



نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از تشکیل گروه دوستی پارلمانی الجزایر – ایران در پارلمان الجزایر، افزایش تحرک گروه های دوستی پارلمانی را درجهت  تقویت هرچه بیشتر روابط دو کشور مهم ارزیابی کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی آمادگی کامل خود را برای تبادل تجربیات میان پارلمان های دو کشور اعلام می دارد.











دیدار ابراهیم رضایی با رئیس مجلس الجزایر


ابراهیم بوغالی، نیز در این دیدار ضمن قدردانی از مشارکت هیئت پارلمانی ایران در نشست چهل و هفتم کمیته اجراییPUIC، بر اهمیت اشتراکات در ارتقاء مناسبات و تعاملات میان دو کشور اشاره کرد و گفت: روحیه مقاومت و انقلابی گری از جمله مهمترین وجوه اشتراکی میان ایران و الجزایر است.



رئیس مجلس الجزایر، همچنین بر عزم دو مجلس سنا و نمایندگان در جهت تقویت مناسبات میان الجزایر و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 338934
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار