خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/14 - 12:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
همتی:

هراس عربستان از احیای برجام/سعودی‌ها بجای اتهام‌زنی به ایران، از همپیمانان خود انتقاد کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: وزیر امور خارجه عربستان بجای اتهام زنی به ایران، از همپیمانان اتمی سعودی ها انتقاد کند.

حسن همتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به اظهارات ضدبرجامی وزیر امور خارجه عربستان سعودی مبنی بر اینکه مذاکره هسته‌ای با ایران نتیجه نمی‌دهد مگر اینکه ما را هم مشارکت دهند، گفت: 1+4 طرف های برجام هستند و حتی آمریکا نیز عضو این مذاکرات نیست لذا عربستان کجای این معادله قرار می گیرد؟.



نماینده مردم شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی در این راستا، اظهار کرد: مقامات ریاض احساس می کنند اگر برنامه جامع اقدام مشترک احیاء شود، آنها جایگاه خودشان در منطقه را از دست خواهند داد لذا اقدام به کارشکنی و بیان اظهارات ضدبرجامی می کنند.



وی با اشاره به اینکه ایران تحقق منافع ملی خودش در مذاکرات وین را دنبال می کند و در غیر این صورت توافقی نمی تواند حاصل شود، ادامه داد: بنابراین بهتر است سعودی ها به دنبال بهانه جویی نباشند و اظهارات بی اساس و واهی را علیه ایران و روند مذاکرات بیان نکنند.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اظهارات فیصل بن فرحان مبنی بر اینکه مذاکرات از ساخت بمب اتم از سوی ایران جلوگیری کرده است، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای رهبر معظم انقلاب به طور شفلاف اعلام کرد به دنبال ساخت بمب اتم نیست و نخواهد بود.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به عنوان همپیمان سعودی ها دارای کلاهک های هسته ای هستند لذا وزیر امور خارجه عربستان بجای اظهارات ضدایرانی، نسبت به همپیمانانش انتقاد کند.



به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، وزیر امور خارجه عربستان سعودی با نسخه‌پیچی برای مذاکرات رفع‌ تحریم‌ها در وین، می‌گوید که این روند و آنچه او آن را ممانعت از ساخت بمب اتم دانست، به موفقیت نمی‌انجامد مگر آنکه غربی‌ها، ریاض را در این پروسه مشارکت دهند./



پایان پیام

  • کد خبر : 338161
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار