خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1398/08/16 - 12:49
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
امیرعبداللهیان در دیدار با نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران:

هدف دشمنان درعراق و لبنان ایجاد ناامنی و بی دولت‌سازی است

حسین راغب حسین نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین الملل دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حسین راغب حسین نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه با حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس و مدیرکل امور بین ­الملل دیدار کردند.



امیرعبداللهیان اظهار داشت: «ارتش، مردم و رهبری سوریه، تروریست­ها را از ادامه تعدی و جنایت در سوریه باز داشتند  و کمک شایانی به ثبات و امنیت منطقه نمودند».



وی با اشاره به مناقشات در شمال سوریه و تحرکات جدید آمریکا گفت: «نباید اجازه داده شود که ادلب به عنوان پایگاه تروریست‌ها و بدخواهان قرار گیرد و ضرورت دارد که آرامش، زندگی و ثبات به این منطقه از سوریه باز گردد».



وی با تشریح تحولات منطقه افزود: «جمهوری اسلامی ایران امنیت سوریه را امنیت منطقه میداند »



وی افزود: «ما با قدرت در کنار مردم سوریه خواهیم ماند و معتقدیم که امنیت کنونی سوریه، مرهون ایثارگری و خون شهدای مقاومت و مدافعین حرم می باشد».



دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحولات عراق و لبنان، ضمن تأکید بر توجه به مطالبات مردم و مبارزه با فساد، ابراز داشت: «برخی دشمنان منطقه در صدد سوء استفاده و ایجاد ناامنی و بی دولت­سازی در لبنان و عراق میباشند».



حسین راغب حسین نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران نیز با تأکید برضرورت ایفای نقش روابط پارلمانی در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور بیان داشت: «همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط داشته است و سوریه از همکاری­ های پارلمانی و ارتقاء روابط استقبال می کند». وی ارتقاء روابط و و تعاملات پارلمانی را گامی مهم در راستای توسعه و تقویت همکاری‌ها خواند.



نائب رئیس گروه دوستی پارلمانی سوریه ـ ایران، نگاه راهبردی و دقیق رهبری، ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در کمک به سوریه در شکست جریان تکفیری ـ تروریستی داعش را خاطر نشان ساخت و تأکید کرد: «سوریه هرگز نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم را از یاد نخواهد برد و  نقش ایران در تحولات منطقه را موثر و ضروری است»./



پایان پیام

  • کد خبر : 290731
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار