خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/12/02 - 11:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رحیمی جهان آبادی مطرح کرد

هدف اصلی رئیسی برای سفر به قطر چیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: بعید می دانم که هدف اصلی سفر رئیسی به قطر، مسئله وساطت باشد و امکان پذیر نیست که رئیس جمهور برای حل مشکل مذاکرات به قطر متوصل شود.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به سفر رئیس جمهور به قطر گفت: سفر آقای رئیسی به قطر برای حضور در اجلاس سران کشورهای صادرکننده گازی است، ایران همکاری های دو جانبه در حوزه های اقتصادی، تجاری، سیاسی با قطر داشته همچنین همکاری های چندجانبه در حوزه گازی با کشورهای مختلف دارد.



نماینده مردم تربت‌جام، تایباد و باخرز و صالح آباد در مجلس درباره اینکه قطر واسطه ای برای حل مشکلاتی بین ایران با آمریکا باشد اظهار داشت: قطر و عمان کشورهایی هستند که تلاش می کنند برخی از چالش های ایران و آمریکا را به عنوان واسطه حل کنند اما بعید می دانم که هدف اصلی سفر رئیسی به قطر، مسئله وساطت باشد و امکان پذیر نیست که رئیس جمهور برای حل مشکل مذاکرات به قطر متوصل شود.



وی ادامه داد: ایران این توانایی را دارد با هیات دیپلماسی خود در مذاکرات وین دیدگاه های خود را از طریق واسطه هایی که در آنجا وجود دارد و عمدتا کشورهای غربی هستند، منتقل کند.



این نماینده بیان کرد: اینکه در این سفر گفتگوهایی در خصوص برجام صورت گیرد دور از ذهن نیست، چرا که قطری ها نقش واسطه گری را دارند.



به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سفر رئیس‌جمهور به قطر اولین سفر ایشان به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و این سفر علاوه بر اهمیت سیاسی، دارای اهمیت اقتصادی بالایی نیز است./



پایان پیام

  • کد خبر : 337460
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار