خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1399/08/23 - 16:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جمیری پاسخ داد

هدف آمریکا از ایجاد ناامنی در افغانستان چیست؟

نماینده مردم بوشهر در مجلس گفت: آمریکا حملاتی مانند حادثه تروریستی رخ داده در دانشگاه کابل را از طریق داعش مدیریت می‌کند تا وانمود کند خروج آنها باعث ناامنی بیشتر در منطقه می شود.

عبدالکریم جمیری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت با اشاره به حذف پست اینستاگرامی رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص جنایت بی‌رحمانه داعش در افغانستان، گفت: مشکل اصلی غرب این است که با استفاده از همه ابزارهای فرهنگی، رسانه‌­ای، سیاسی و حتی اقتصادی می‌خواهد نگاه خود از حقوق بشر را بر دیگر جوامع تحمیل کند.



وی ادامه داد: در هفته وحدت اسلامی و میلاد پیامبرعظیم الشان اسلام (ص)، دشمنان وحدت مسلمانان برای تفرقه تمام تلاششان‌ را کردند، اما موجب وحدت بیشتر جهان اسلام شدند.



بیشتر بخوانید:





نماینده مردم بوشهر،گناوه و دیلم در مجلس با بیان این که همکاری کشورهای منطقه می تواند ریشه افراطی گری و تروریسم را بخشکاند، مطرح کرد: حمله مولود نامشروع غرب؛ یعنی داعش به دانشگاه کابل، نشان از ضعف عمیق در استراتژی گروه های تروریستی دارد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به رفتار دوگانه غرب در مواجهه با مصادیق حقوق بشری، تاکید کرد: اتحاد و همراهی ملت‌ها، دولت ها و سازمان های بین‌المللی برای ریشه کنی ترور و اجماع جهانی علیه تروریست و تروریست پروری باید از ضرورت های اولویت دار دنیا برای رسیدن به صلح عادلانه باشد.



جمیری با بیان اینکه حمایت و همراهی غرب از گروه های تروریستی با ادعای حقوق بشری آنها هم خوانی ندارد، ادامه داد: با این که  حقوق بشر یک مفهوم انسانی است،اما در مفهوم و مصداق حقوق بشر میان ما و غربی‌­ها اختلافاتی وجود دارد.



وی تاکید کرد:حمله به دانشگاه که محل تحصیل علم و اندیشه و تفکر است و کشتن اساتید و دانشجویان مظلوم که هدفی جز تعالی و سربلندی کشورشان نداشتند؛ نشانه عجز و ناتوانی تروریسم کور در برابر اراده خلل ناپذیر ملت‌های مسلمان است.



عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آمریکا حملاتی مانند حادثه تروریستی رخ داده در دانشگاه کابل را از طریق داعش مدیریت می‌کند تا وانمود کند خروج آنها باعث ناامنی بیشتر در منطقه می شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 307889
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم