خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/10/17 - 16:14
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
مالکی:

هتک حرمت مسجدالاقصی هشداری برای جهان اسلام/ ملت‌ها و دولت‌های مسلمان باید سیاست واحد اتخاذ کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یورش وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی در سایه اقدامات افراطی نتانیاهو را هشداری برای جهان اسلام دانست و گفت: ملت‌ها و دولت‌های مسلمان باید در موضوع این سرزمین مقدس یک سیاست واحد داشته باشند.

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی مبنی بر توسعه شهرک سازی در کرانه باختری سرزمین‌های فلسطین و هتک حرمت مسجد الاقصی، گفت: به قدرت رسیدن نتانیاهو در شرایطی که اسرائیلی‌ها با بحران سیاسی مواجه بودند، حاوی نکاتی است که  نگاه افراطی نتانیاهو و کابینه، آن را بیشتر می‌کند. این اقدامات تحریک آمیز و نگران کننده است.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: یورش وزیر امنیت داخلی کابینه رژیم صهیونیستی به مسجد‌الاقصی در سایه اقدامات افراطی نتانیاهو هشداری برای جهان اسلام بود، ملت‌ها و دولت‌های مسلمان باید در موضوع این سرزمین مقدس یک سیاست واحد داشته باشند.



وی در ادامه اظهار کرد: برخی از کشورهای اسلام بعد از هتک حرمت مسجد الاقصی مواضعی اتخاذ کردند هرچند برخی مواضع نرم بود اما این مواضع نشان داد کشورهای اسلامی متوجه خطر جدی اسرائیل در منطقه به خصوص با روی کار آمدن، نتانیاهو شدند.



وی با بیان اینکه عمر دولت نتانیاهو مانند دولت‌های گذشته کوتاه خواهد بود، گفت: توسعه تفکر جریان افراطی بدون حساب و کتاب، آسیب‌زا است و فشارهای بین المللی اجازه بسط و گسترش این مواضع را نخواهند داد. البته انتظار بود که شورای امنیت سازمان ملل در محکومیت اسرائیلی‌ها به خصوص پس از هتک حرمت مسجد الاقصی جدی‌تر ورود می‌کرد.



مالکی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره این افراط‌ها را محکوم کرده و متناسب با مواضع آنها، برنامه‌های خود را تنظیم می‌کند. کشورهای مختلفی چون چین، روسیه، اردن، امارات و حتی انگلیس و ایالات متحده به تحرکات اخیر صهیونیست‌ها واکنش نشان دادند و خواستار حفاظت کامل از مسجد الاقصی با توجه به جایگاه مقدس این مکان و اقدامات یکپارچه شورای امنیت برای رسیدگی به اقدامات تحریک آمیز شدند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: رعایت قطعنامه‌های مربوط به مجمع عمومی و شورای امنیت ضروری است چراکه سطوح متعدد نقض قوانین بین‌المللی در "تعرض" مقام صهیونیستی در بیت المقدس رقم خورده است./



پایان پیام

  • کد خبر : 354889
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم