خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/07/25 - 13:33
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با صدور پیامی:

نقض قوانین و مقررات بین‌المللی و حقوق بشری علیه زنان و کودکان در غزه محکوم است

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در پیامی نقض قوانین و مقررات بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری علیه زنان و کودکان در غزه را محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی، طی پیامی خطاب به همتایان خود در  مجالس کشورها، نقض قوانین و مقررات بین المللی بشردوستانه و حقوق بشری علیه زنان و کودکان بی دفاع در غزه را محکوم کرد. 



قاسم­پور در متن این پیام، اوضاع فاجعه ­آمیز و غم­بار زنان، کودکان و سالمندان در غزه را که تحت جنایت ­های بی­رحمانه رژیم منحوس صهیونیستی قرار گرفته ­اند، مایه تأسف و شرمساری مجامع و محاکم بین المللی خواند.



وی افزود: آنچه در شرایط کنونی در غزه شاهد هستیم، برآیند بی ­عدالتی­ ها، قانون­ شکنی­ ها، تجاوزها و تخلفات گسترده و نقض فاحش قوانین و مقررات بین المللی بشر دوستانه و حقوق بشری است. مردم مظلوم غزه به ویژه زنان، کودکان و سالمندان در حالی از حقوق طبیعی و اولیه خود محروم شده ­اند که قطعنامه­ های سازمان ملل متحد و سایر توافقنامه ­های بین المللی همواره بر حقوق مسلم این مردم ستمدیده تأکید کرده ­اند.



رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در ادامه، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی از ابتدا تاکنون جنایت­ های بی­‌شماری را در سرزمین­ های اشغالی مرتکب شده است، اما همیشه به نوعی مفری برای خود پیدا نموده و از اعمال قانون گریخته و کماکان به اقدامات جنایتکارانه خود ادامه داده و هیچ محکمه بین المللی هم به تقابل با آن نپرداخته است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس تصریح کرد: افکارعمومی جهان با این ابهام مواجه است که کارآمدی قوانین حقوق بشری بین المللی در کجای وقایع و جنایات صورت گرفته علیه مردم مظلوم فلسطین به ویژه در غزه قابل رویت است! رژیم غاصب صهیونیستی با مسئولیت بین‌المللی سنگینی در مجامع و دادگاه های جهانی مواجه بوده و لازم است محاکم بین‌المللی برای احقاق حقوق قربانیان در غزه وارد میدان شده و عاملان این جنایات خونبار را تعقیب، محاکمه و مجازات نمایند.



قاسم­ پور اوضاع وخیم کنونی در نوار غزه را آزمونی از سوی جهانیان برای سنجش قوت و قدرت قوانین و مقررات بین ­المللی دانست و افزود: مردود شدن نهادها و سازمان­های بین ­المللی در این آزمون حاکی از آن خواهد بود که این ارگان­ها صرفا تماشاگران نقض حقوق بشردوستانه بین­ المللی از سوی رژیم غاصب صهیونیستی هستند که در طوفان فجایع و جنایات صورت گرفته علیه زنان و کودکان بی­گناه نتوانسته ­اند به وظایف خود عمل نمایند./



پایان پیام

  • کد خبر : 370035
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار