خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/09/20 - 15:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
ابطحی در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان، بازیگران و کارگردانان؛

نقش پررنگ هنرمندان در جهاد تبیین و تعمیق گفتمان عدالت خواهی/ ارزش‌های انسانی سبب خلق مکتب جدید سینمایی خواهند شد

دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین، گفت: هنرمندان با تکیه بر ظرفیت های فکری و عملی خود می‌توانند، سهم بسزایی در جهاد تبیین و تعمیق گفتمان عدالت خواهی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیدمجتبی ابطحی دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ظهر امروز (دوشنبه ۲۰ آذرماه) در نشست هم‌اندیشی با هنرمندان، بازیگران، کارگردانان و اعضای کارگروه اقشار ویژه، گفت: هنر می‌تواند گفتمان کنونی عدالت خواهی را برای افکار عمومی دنیا به تصویر بکشد زیرا وضعیت مولفه‌های حقوق بشری خصوصا در سرزمین های اشغالی و غزه نیاز به تبیین دارد.



وی تصریح کرد: بنابراین هنرمندان در عرصه‌های مختلف می‌توانند ابعاد گوناگون مقاومت در غزه و عبور از خط قرمزهای حقوق بشری در غزه را به تصویر بکشند.



ابطحی با اشاره به اینکه دنیای استکبار خصوصا آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها نگران نابودی صهیونیست‌ها هستند، بیان کرد: در واقع عملیات طوفان‌الاقصی همه معادلات بین‌المللی را تغییر داد از این رو مستکبران از نابودی نظام سلطه هراس دارند لذا از همه ظرفیت خود برای سرپا نگه داشتن رژیم غاصب اسرائیل استفاده می‌کنند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ضمن اشاره به اینکه امروزه گفتمان عدالت‌خواهی در متن اجتماع غرب رخنه کرده است، اظهار کرد: بنابراین هنرمندان با تکیه بر ظرفیت‌های فکری و عملی خود می‌توانند، سهم بسزایی در تعمیق آن داشته باشند؛ بدون شک هنرمندان می‌توانند مکتب جدیدی در عرصه سینما و تولید آثار هنری خلق کنند زیرا اکنون مولفه های مشترک میان مردم دنیا پررنگ شده و مورد توجه قرار دارد.



وی با اشاره به اینکه هنر در مرزها نمی‌گنجد، ادامه داد: به عبارتی زبان هنر از سوی همه مردم دنیا قابل پذیرش و بررسی است لذا تولید آثار هنری و فرهنگی با محوریت فلسطین و آرمان‌های اسلامی می‌تواند مفاهیم یاد شده را ترویج دهد.



ابطحی در ادامه افزود: نباید فراموش کرد هنرمندان می‌توانند در خلق ادبیات مشترک مبتنی بر ارزش های مشترک مانند مبارزه با نژادپرستی، عدالت خواهی و غیره نقش مهم و پررنگی ایفا کنند.



دبیرکل کنفرانس بین‌المللی حمایت از مردم فلسطین ضمن تاکید بر اینکه تولیدکنندگان باید آماده جهش استراتژیک در تولید آثار هنری باشند زیرا جایگاه بزرگی در جهاد تبیین دارند، تصریح کرد: با توجه به اینکه اکنون بستر برای تولید محصولات و آثار هنری و فرهنگی فراهم است، می‌توان اذعان کرد انقلاب بزرگی در عرصه تولیدات مشترک هنری با محرومیت فلسطین و غزه در پیش است./



پایان پیام

  • کد خبر : 372928
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار