خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/08/28 - 14:31
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده:

نقش تهران و مسکو در اجرای سیاست دلارزدایی میان اعضای بریکس پررنگ خواهد بود

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس، گفت: ایجاد هماهنگی دوجانبه میان تهران و مسکو در سیاست دلارزدایی کشورهای عضو بریکس اثر مستقیمی خواهد داشت.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص اهمیت گفتگوهای دوجانبه ایران و روسیه در رابطه با بریکس، گفت: متاسفانه چارچوب های مالی در دنیا عموما بر دلار و مولفه های یکجانبه ایالات متحده متکی هستند اما تهران و مسکو به دلیل تحریم های کاخ سفید در مقابل این جریان قرار دارند.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: به عبارتی محدودیت های مالی یکجانبه و ظالمانه آمریکایی ها موجب شده دو کشور تلاش های بیشماری برای شکل گیری سازوکار مالی مستقل از غرب انجام دهند که برای تحقق این امر، بریکس فرصت خوبی تلقی می شود.



وی با اشاره به اینکه کشورهای عضو بریکس درصدد اجرایی کردن چندجانبه گرایی هستند، ادامه داد: بر این اساس شاهد جهت‌گیری‌های سیاسی متفاوت از دیدگاه کشورهای غربی در میان اعضای این مجموعه اقتصادی هستیم.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تاکید بر اینکه اعضای بریکس از جمله ایران و روسیه به دنبال استفاده از ارزها و ابزارهای مالی محلی در مراودات دوجانبه خود هستند، افزود: بنابراین ایجاد هماهنگی دوجانبه میان تهران و مسکو در سیاست دلارزدایی کشورهای عضو بریکس اثر مستقیمی خواهد داشت.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون شاهد رقم خوردن همگرایی کلان اقتصادی میان کشورهای قدرتمند اقتصادی از جمله ایران و روسیه هستیم، اظهار کرد: بر این اساس باید اذعان کرد برون رفت از شرایط فعلی کشورها در مواجهه با نظام مالی غرب، در گرو اجرای سیاست های چندجانبه تجاری است./



پایان پیام

  • کد خبر : 371725
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار