خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/02 - 15:15
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جوکار با اشاره به برگزاری نشست بغداد؛

نقش تهران در برقراری امنیت پایدار منطقه مشهود است/ لزوم ایجاد همگرایی میان کشورهای منطقه

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس اعتقاد دارد تهران نقش مهمی در خصوص ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد.

محمدصالح جوکار در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت برگزاری کنفرانس گفت‌وگوی بغداد با حضور ایران و چند کشور منطقه، گفت: امنیت کلیدواژه برگزاری نشست سالانه یاد شده است که با حضور مسئولان و کارشناسان بلند مرتبه برخی از کشورها برگزار می شود تا چالش های کنونی منطقه مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.



نماینده مردم یزد، اشکذر،بخش ندوشن و دهستان سورک در مجلس شورای اسلامی در این زمینه، اظهار کرد: امروزه همه کارشناسان سیاسی اعتقاد دارند تهران نقش مهمی در خصوص ایجاد ثبات و امنیت در منطقه دارد و در این راستا اقدامات جدی برای مبارزه با تروریست ها خصوصا گروه تکفیری داعش داشته است.



وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی ایران معادلات سیاسی مهمی را رقم زده که موجب شده توازن سیاسی و قدرت تغییر کند، ادامه داد: در واقع توافقات اخیر که صورت گرفته می تواند سبب تحولات جدی در منطقه شود و دست قدرت های فراسرزمینی برای برقراری امنیت کوتاه شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی امروزه قدرت های بیگانه مانند آمریکا و غیره امروزه در منطقه حضور دارند و اقداماتشان موجب شده بی ثباتی و ناامنی رخ دهد. به عنوان مثال رخدادهای صورت گرفته در عراق یا افغانستان مصداق های عینی تایید کننده این امر است.



رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دعوت از ایران برای حضور در نشست بغداد بیانگر تغییر رویکرد کشورهای برای ایجاد همگرایی است، خاطرنشان کرد: امیدوارم کشورهای منطقه متوجه شوند که هر کدام باید نقش خودشان را برای برقراری صلح و امنیت پایدار ایفا کنند و به قدرت های فراسرزمینی تکیه نکنند./



پایان پیام

  • کد خبر : 359120
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم