خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/03/17 - 16:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
جدی با اشاره به سفر نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان به ایران:

نقش آفرینی کشور های خارج از منطقه مشکلات افغانستان را حل نمی‌کند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان اظهار داشت:سفر ژان آرنو، نماینده شخصی دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان به کشورمان فرصت خوبی برای پیش برد اهداف منطقه ای است.

علی جدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  خاطر نشان کرد:ایران و افغانستان مرز مشترک و طولانی ای با یکدیگر دارند و این مرز فرصت ها و چالش های زیادی  را برای دو کشور به همراه داشته است.



وی افزود: بحث گذرگاه های مشترک مرزی و تسهیل در رفت آمد بازرگانان،بازراچه ها مرزی و ساماندهی تجارت در نقاط مرزی و تعهد کشور افغانستان به همکاری در توسعه زیرساخت های لازم برای این اهداف نظیر زیرساخت های ریلی و  جاده ای و همچنین توسعه برنامه های نیروگاهی در افغانستان با کمک سازمان ملل می تواند در این سفر دنبال شود.



نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به مسأله مهم آب های مرزی گفت:موضوع مشترکی که ایران و افغانستان دارند موضوع آب های مرزی و حل مناقشات در این زمینه است که امیدواریم سازمان ملل به خوبی و با حفظ منافع مشترک ملت ها و کشور ها این موضوع را مورد توجه قرار دهد.



وی در خصوص موضوع مذاکرات صلح افغانستان تاکید کرد:جمهوری اسلامی ایران همواره معتقد است نقش آفرینی کشور های خارج از منطقه در این مذاکرات مشکلی را حل نمی کند و مذاکرات باید بین الافغانی باشد و حضور آمریکا و یا هر عنصر دیگری به اوج گیری تنش ها می انجامد و ما نیز  آمادگی داریم به این روند با خواست دولت و ملت افغانستان کمک کنیم./



خبرنگار: محمود اکبری کیا



پایان پیام



 

  • کد خبر : 320788
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار