خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1401/11/05 - 16:41
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
نجف زاده در دیدار با رئیس مجلس ترکیه:

نفع همکاری های دو جانبه به ملت های منطقه هم می رسد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه تاکید کرد: همکاری های دوجانبه نقش موثری در شکوفایی اقتصادی و رفاه مردم خواهند داشت و نفع این همکاری‌ها قطعاً به سایر ملت‌های منطقه هم خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عادل نجف زاده رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در ادامه سفر به آنکارا با مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه دیدار و گفتگو کرد.



نجف زاده در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت مناسبات پارلمانی مستمر میان دو کشور گفت: خرسندیم که پارلمان‌های دو کشور روابطی پویا و رو به رشد دارند و رایزنی های دو طرف در سطوح مختلف در جریان است. سفر ما به ترکیه نیز در همین راستا ارزیابی می‌شود.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه ضمن اشاره به لزوم وحدت مسلمانان در برابر تفرقه افکنی دشمنان، شنتوپ را مسلمانی غیرتمند خطاب کرد و افزود: امروز همبستگی مسلمانان ایران و ترکیه با ساختن بلوک اسلامی قدرتمند در مقابل نظام مستبد استکبار محکم تر از قبل ایفای نقش می کند.



 وی تصریح کرد: حمایت دو کشور از ملت های مظلوم جهان بویژه ملت فلسطین نویدبخش آینده ای روشن برای منطقه و جهان خواهد بود.



رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه، در ادامه مرز مشترک و اشتراکات دینی و فرهنگی دو کشور را ظرفیت بالایی برای توسعه روابط اقتصادی قلمداد کرد و گفت: دو کشور برادر و دوست، با همکاری های دو جانبه نقش موثری در شکوفایی اقتصادی و رفاه مردم خواهند داشت و نفع این همکاری‌ها قطعاً به سایر ملت‌های منطقه هم خواهد رسید.



شنتوپ: کاهش روابط اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه است



مصطفی شنتوپ، رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیات پارلمانی کشورمان گفت: سفرهای دوستانه دو جانبه سبب ارتقاء روابط فیمابین می شود و توسعه مناسبات پارلمانی ایران و ترکیه در افزایش اینگونه همکاری ها، حائز اهمیت است.



رئیس مجلس ملی کبیر ترکیه ضمن اشاره به اشتراکات دینی میان دو کشور، بر افزایش همکاری های فی مابین به منظور هرچه رساتر شدن صدای اسلام در مقابل اسلام ستیزی، که در برخی کشورهای اروپایی در حال گسترش است، تاکید کرد.



مصطفی شنتوپ در پایان این دیدار، با اشاره به کاهش سطح روابط اقتصادی میان دو کشور که ناشی از تحریم های ظالمانه علیه کشورمان است، نسبت به توسعه همکاری‌ها در زمان پیش رو، ابراز امیدواری کرد.



شایان ذکر است در این دیدار، محمدرضا رضایی کوچی، علیرضا منادی سفیدان، علی علیزاده و احمد محرم زاده، دیگر اعضای گروه دوستی پارلمانی کشورمان نیز حضور داشتند./



پایان پیام

  • کد خبر : 356137
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم