خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/12/02 - 16:45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : بین الملل
حمدان در دیدار با فعالان فلسطین مطرح کرد؛

نظریه امنیت استراتژیک رژیم صهیونیستی نابود شد/ حقوق‌بشر آمریکایی در دنیا زیرسوال رفته است

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌، گفت: نظریه بازدارندگی و امنیت استراتژیک رژیم غاصب اسرائیل از بین رفته، لذا نابودی اصل و اساس این رژیم در آینده ای نزدیک حاصل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اسامه حمدان، عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ عصر امروز (چهارشنبه ۲ اسفندماه) در جلسه تبیین وضعیت کنونی سرزمین‌های اشغالی، به‌ویژه غزه که با حضور فعالان فلسطین برگزار شد، گفت: مقاومت توانسته طی سالیان گذشته دشمن را در تنگنا قرار دهد اما پس از طوفان الاقصی، دیگر نمی‌توان مسیر گذشته را طی کرد و باید به سمت آزادسازی قدس حرکت کنیم.

وی با اشاره به اقدامات رژیم صهیونیستی برای از بین بردن مسئله فلسطین، اظهار کرد: بر این اساس رژیم اشغالگر قدس تلاش کرده طی سالیان گذشته، قدس را پاکسازی کند و یهودی نشین کند‌. هرچند در شهر قدیم قدس همچنان ساکنان فلسطینی حضور دارند.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ در این زمینه، بیان کرد: در بخش دیگری از این پازل، رژیم صهیونیستی با همراهی آمریکا، در مسیر عادی سازی جهان عرب با این رژیم حرکت کرد.

حمدان با اشاره به اینکه شکل دهی پیمان منطقه ای هدف عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود، افزود: در واقع سیاستمداران ایالات متحده می‌خواستند چنین پیمانی شکل بگیرد و سپس مدیریت آن را به دست غاصبان اسرائیلی بدهند.

وی تصریح کرد: چنین پشت پرده ای هشدار جدی محسوب میشد؛ بر این اساس آزادسازی قدس و فلسطین دارای اهمیت دوچندان بود و در این زمینه نیز مقاومت دارای توان لازم بود.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌، گفت: بر این اساس عملیات طوفان الاقصی انجام شد؛ عملیاتی که نیروهای شرکت کننده در آن، در ساعات منتهی به تحقق آن از این امر مطلع شدند.

حمدان بیان کرد: تمامی یک هزار و دویست نفر فراخوانده شده، از غلاف غزه خارج شدند و میدان نبرد را بدست گرفتند.

وی با بیان اینکه پیش بینی میشد که صهیونیست‌ها با تمام توان برای ضربه زدن وارد میدان می‌شوند، اظهار کرد: این مهم در حالیست که علی رغم گذشت بیش از یکصد و سی و شش روز، مدیریت و ابتکار عمل دست رزمندگان مقاومت است.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ ضمن بیان اینکه پایداری و استقامت مردم غزه نیز ستودنی است، تصریح کرد: درد و رنج خیلی شدید است اما دشمنان از چنین پایداری در شگفت هستند؛ چنین موضوعی نشان دهنده ایمان به خداست.

حمدان در ادامه به موضوع مذاکره اشاره و مطرح کرد: فاصله زیادی میان مولفه‌های مقاومت با آنچه مدنظر آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارد؛ آنها می‌خواهند با یک آتش بس کوتاه، فقط گروگان‌ها را آزاد کنند و سپس به جنایات خود ادامه دهند.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ گفت: این مهم در حالیست که اکنون اقدامات مقاومت در عراق، یمن و غیره سبب اختلاف نظر میان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شده است.

وی با بیان اینکه آمریکایی ها برای خروج از شرایط کنونی تاکید بر پیگیری سیاست عادی سازی دارند، اظهار کرد: در حالی که کابینه صهیونیستی درصدد جبران شکست خود در همه ابعاد است.

حمدان ضمن اشاره به دستاوردهای راهبردی عملیات طوفان الاقصی، افزود: ازبین رفتن امنیت راهبردی اسرائیل از جمله این موارد است؛ در واقع بازدارندگی، عملیات و واکنش سریع و جنگ در خارج از سرزمین های اشغالی از جمله پایه های راهبرد رژیم صهیونیستی محسوب میشد که همگی شکست خورده اند.

عضو ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس‌ اظهار کرد: وقتی نظریه بازدارندگی و امنیت استراتژیک رژیم غاصب اسرائیل از بین رفته، می‌توان اذعان کرد نابودی اصل و اساس این رژیم در آینده ای نزدیک حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی و ایفای نقش اعضای مقاومت، اکنون شاهد شکل گیری منطقه جدیدی هستیم؛ بنابراین می‌توان گفت با هزینه‌های کمتری در آینده به دستاوردهای بیشتری خواهیم رسید.

حمدان خاطرنشان کرد: در این میان ارزش های آمریکایی که در افکار عمومی دنیا رسوب کرده بود، همگی از بین رفتند؛ به عنوان مثال حقوق کودک، حقوق بشر و غیره از سوی ایالات متحده مطرح میشد اما در این ایام همه مشاهده کردند که چنین ارزش هایی پوشالی هستند./

پایان پیام

  • کد خبر : 376000
کلمات کلیدی
سجاد مقدم
خبرنگار

سجاد مقدم

آخرین اخبار